ارائه گزینه‌های معاملاتی بیشتر به کاربران کریپتو در منوی مالی کوینکس

بازار کریپتو وارد مرحله کاملاً جدیدی شده است و دارایی‌های کریپتو جز لاینفک پرتفوی‌های جهانی شده‌اند. در عین حال، تعداد صنایع و کاربران متأثر از فناوری کریپتو نیز رو به افزایش است و سرمایه‌گذاران عادی نیز از این صنعت منتفع می‌شوند. بااین‌حال، بسیاری از سرمایه‌گذاران بخش‌های سنتی هنوز هم از سرمایه‌گذاری در صنعت کریپتو واهمه دارند و معتقدند بازار کریپتو صرفاً مختص متخصصان فناوری و سرمایه‌گذاران حرفه‌ای است. بعلاوه، بسیاری از سرمایه‌گذاران خرد بازارهای مالی سنتی تمایلی به رمزارزها ندارند، زیرا معتقدند صنعت کریپتو محدودیت‌ها و قوانین زیادی را بر آن‌ها تحمیل می‌کند.

درواقع فضای بلاک‌چین همچون یک زمین بازی هم‌تراز است. فناوری غیرمتمرکز کریپتو باید به نفع همگان باشد تا همه سرمایه‌گذاران اعم از حرفه‌ای و خرد بتوانند وارد بازار کریپتو شوند. به همین دلیل، کوینکس سعی دارد ترس کاربران از سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها و همچنین قیدوبندهای مالی متعارف را از بین ببرد و دنیایی در بلاک‌چین بسازد که در آن همگان با هم برابر هستند.

کوینکس، به‌عنوان دروازه ورود کاربران به دنیای رمزارزها، سال 2022 شعار برندش را با هدف تسهیل معامله دارایی‌های کریپتو برای کاربران به «به آسانی هر ارزی را معامله کنید» تغییر داد. همه افراد از سراسر جهان حق پیوستن به بخش مالی و سرمایه‌گذاری آزادانه را دارند.

کوینکس اولین گام را برای تحقق تسهیل معاملات برداشته است: حذف قیدوبندهای مالی سنتی. محصولات و خدمات کریپتوی با کاربری آسان و در دسترس کوینکس تصور سنتی از پیچیدگی امور مالی را از بین برده است. گام دوم برای دستیابی به چشم‌انداز کوینکس حذف موانع زبانی و محدودیت‌های جغرافیایی است تا سرمایه‌گذاران سراسر جهان بتوانند دارایی‌های کریپتو را معامله و روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنند. در همین راستا، کوینکس بخش [مالی] را با هدف ارائه گزینه‌های معاملاتی بیشتر به کاربران سراسر جهان ایجاد کرده است.

کاربران می‌توانند از طریق وب‌سایت/برنامه کاربردی کوینکس وارد حساب کاربری‌شان شوند و روی گزینه [مالی] در صفحه اصلی کلیک و از محصولات و خدمات گسترده کوینکس شامل حساب سپرده‌گذاری، AMM، Dock و معاملات استراتژیک استفاده کنند.

1

1. حساب سپرده‌گذاری

حساب سپرده‌گذاری (Financial Account)، به‌عنوان محصول افزایش‌دهنده ارزش کوین‌ها، سود ناشی از معاملات کریپتو را نیز علاوه بر بازدهی دارایی‌های کریپتو برای کاربران به ارمغان می‌آورد. کوینکس 70 درصد سود حاصله از کوین‌های قرضی مورد استفاده در معاملات مارجین را متناسب با نسبت دارایی‌های موجود در حساب سپرده‌گذاری کاربران بینشان توزیع می‌کند.

کاربران کوینکس با واریز دارایی‌های راکدشان به حساب سپرده‌گذاری‌شان می‌توانند بدون معامله رمزارزها درآمدشان را افزایش دهند.

همه کاربران کوینکس به لطف ویژگی‌های حساب سپرده‌گذاری شامل عملیات آسان، واریز و برداشت انعطاف‌پذیر، بهره مرکب، و حداقل سپرده صفر می‌توانند به‌راحتی از محصولات آسان کوینکس استفاده کنند.

2. AMM

بازارسازی خودکار (AMM) کوینکس مرتبط با یک دفترچه سفارش است؛ یعنی سیستم استخر نقدینگی را به‌طور خودکار به دفترچه سفارشات تبدیل می‌کند. کوینکس از الگوریتم CPMM (بازارسازی حاصل‌ضرب ثابت) استفاده می‌کند. این الگوریتم نقدینگی بازار را صرف‌نظر از اندازه دفترچه سفارش یا استخر نقدینگی تأمین می‌کند.

کوینکس در حال حاضر از کارکرد AMM در تقریباً 100 بازار معاملاتی اسپات دارای استخر نقدینگی پشتیبانی می‌کند. کاربران می‌توانند با تأمین نقدینگی بازار مربوطه از طریق واریز وجوهی به استخر مربوطه به بازارسازی خودکار در آن بازار تبدیل شوند و سودی معادل سهمشان از کارمزد معاملاتی آن بازار از کوینکس دریافت کنند.

سود کارمزد معاملاتی منبع اصلی درآمد بازارسازی خودکار کوینکس است. تمام کارمزدهای معاملاتی بازارهای CET متعلق به ارائه‌دهندگان نقدینگی است، ولی تنها 50 درصد کارمزد معاملات در سایر بازارهای AMM به ارائه‌دهندگان نقدینگی تعلق می‌گیرد. بعلاوه، سودهای کارمزد معاملات به‌صورت روزانه محاسبه می‌شوند و پس از ادغام به استخرهای نقدینگی واریز می‌شوند. کاربران با استفاده از بازارساز خودکار کوینکس هنگام برداشت نقدینگی‌شان بازده انباشته دریافت می‌کنند.

3. Dock

کوینکس داک (CoinEx Dock) بخش خدماتی سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه کریپتو است و تمرکزش بر شناسایی و مدل‌سازی مجدد پروژه‌های نویدبخش در پاسخ به تقاضاهای متنوع و فزاینده سرمایه‌گذاران کریپتو است. کوینکس داک ضمن اینکه پلتفرم جمع‌آوری سرمایه و ارتقای مناسبی برای پروژه‌های برجسته و نوآورانه است، فرصت‌های مناسب و منصفانه‌ای را نیز برای سرمایه‌گذاری در رمزارزهای درجه‌یک فراهم می‌کند.

4. معاملات استراتژیک

کوینکس فوریه 2023 بخش معاملات استراتژیک را برای کمک به کاربران در برنامه‌ریزی و مدیریت سرمایه‌گذاری‌هایشان راه‌اندازی کرد. در حال حاضر این بخش شامل کارکردهایی نظیر «برنامه سرمایه‌گذاری خودکار» و «اسپات گرید» است تا کاربران کوینکس بتوانند استراتژی‌های معاملاتی خودشان را ایجاد کنند، برنامه‌های سرمایه‌گذاری خودکار خودشان را طراحی کنند، و با استفاده از اسپات گرید تجربه سرمایه‌گذاری روان‌تری در زمینه رمزارزها داشته باشند.

کاربران با استفاده از برنامه سرمایه‌گذاری خودکار می‌توانند از استراتژی‌های « lazy» برای سرمایه‌گذاری راحت روی رمزارزها استفاده کنند. برنامه سرمایه‌گذاری خودکار به‌طور خودکار هزینه سرمایه‌گذاری را از حساب اسپات کاربر کسر می‌کند و سفارشی را با توجه به مقدار و چرخه از پیش تعیین‌شده سرمایه‌گذاری ارسال می‌کند. کاربر ملزم به انجام کاری نیست و درنتیجه سرمایه‌گذاری آسان‌تر می‌شود. از سوی دیگر، کاربران با استفاده از اسپات گرید می‌توانند از شکاف قیمتی ناشی از نوسانات بازار از طریق استراتژی‌های گرید و عملیات خودکار «خرید در قیمت کم-فروش در قیمت بالا» سود کنند.

کوینکس در آینده نیز کارکردهای بیشتری را نظیر فیوچرز گرید با هدف ارائه استراتژی‌های معاملاتی به کاربران با نیازهای مختلف ارائه می‌کند. درعین‌حال، کوینکس محصولات و ویژگی‌های بیشتری را در منوی مالی برای کاربران سراسر جهان عرضه می‌کند تا بتوانند به‌راحتی در رمزارزها سرمایه‌گذاری و از فرصت‌های سودآور استفاده کنند.