وام مسکن زوجین در سال ۱۴۰۲ چقدر است؟| نحوه دریافت وام مسکن زوجین
نحوه دریافت وام مسکن زوجین را برایتان توضیح دادیم. وام مسکن زوجین برای کمک به زوج های جوان در تهیه مسکن به زوج های جوان داده می شود. با ما همراه باشید با جزئیات وام مسکن زوجین در سال ۱۴۰۲.
 

وام مسکن زوجین در سال ۱۴۰۲ چقدر است؟

در شهر تهران، 400 میلیون تومان، برای هریک از زوج ها، 200 میلیون تومان، در مراکز استان و شهر های بالای 200هزار نفر نیز، 320 میلیون تومان، برای هریک از زوج ها، 160 میلیون تومان و سایر شهر ها، 240 میلیون تومان، برای هریک از زوجین، 120 میلیون تومان، در نظر گرفته شده است.

با توجه به اینکه قیمت خرید مسکن، از سال های گذشته، تا کنون، بسیار افزایش داشته است، بدیهی است که میزان مبلغ وام مسکن زوجین نیز، افزایش قیمت داشته باشد. با توجه به اینکه میزان مبلغ وام مسکن زوجین، از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام می گردد؛ بانک مسکن، این وام را همانند وام تعمیرات مسکن، به صورت غیر حضوری، در اختیار متقاضیان، قرار می دهد. از این رو، در ادامه، در رابطه با میزان مبلغ وام مسکن زوجین، برای متقاضیان، توضیحات لازم آورده شده است.

افراد متقاضی، جهت شرکت در طرح مسکن ملی، می توانند برای ثبت نام طرح مسکن ملی، به صورت آنلاین، از طریق سایت saman.mrud.ir، اقدام نمایند.

مبلغ وام مسکن زوجین، از محل صندوق پس انداز مسکن یکم :

در شهر تهران، 160 میلیون تومان، برای هریک از زوج ها، 80 میلیون تومان، در مراکز استان ها و همچنین، شهر های بالای 200 هزار نفر جمعیت، 120 میلیون تومان، برای هریک از زوج ها 60 میلیون تومان، سایر مناطق شهری، معادل 80 میلیون تومان، برای هریک از زوج ها، 40 میلیون تومان، در نظر گرفته شده و لازم به ذکر است، هر یک از زوجین، می بایست به صورت جداگانه افتتاح حساب نمایند.

مبلغ وام مسکن زوجین، از محل اوراق ممتاز :

در شهر تهران، 400 میلیون تومان، برای هریک از زوج ها، 200 میلیون تومان، در مراکز استان و شهر های بالای 200هزار نفر نیز، 320 میلیون تومن، برای هریک از زوج ها، 160 میلیون تومان و سایر شهر ها، 240 میلیون تومان، برای هریک از زوجین، 120 میلیون تومان، در نظر گرفته شده است.

لازم به ذکر است موارد اعلام شده، بر اساس روال سال گذشته بوده و به محض تغییر و اعلام برای سال 1402، در متن مقاله اطلاع رسانی می گردد.

افرادی که قصد ثبت نام و دریافت تسهیلات اجاره مسکن را دارند، می بایست ابتدا، در رابطه با میزان مبلغ این تسهیلات مسکن، اطلاع داشته باشند. 

نحوه بازپرداخت وام مسکن زوجین ۱۴۰۲

با توجه به اینکه وام مسکن زوجین، مبلغ مشخصی دارد و همچنین، سود و مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات، با دیگر طرح های تسهیلاتی بانک مسکن، همانند وام جعاله بانک مسکن، متفاوت است. بنابراین، جدول اقساط وام مسکن زوجین نیز، متفاوت، در نظر گرفته شده است؛ چرا که میزان سود و مدت زمان بازپرداخت وام مسکن زوجین ۱۴۰۲، به طور مستقیم، بر روی جدول اقساط این وام، اثر گذار خواهد بود.

نحوه بازپرداخت و زمان تسهیلات مسکن زوجین 1402، از محل صندوق پس انداز مسکن یکم :

وام مسکن زوجین در سال ۱۴۰۲ چقدر است؟| نخوه دریافت وام مسکن زوجین

اقساط وام مسکن زوجین، به دو روش ساده و پلکانی، قابل پرداخت بوده و حداکثر مدت زمان در نظر گرفته شده جهت بازپرداخت تسهیلات مسکن زوجین، از محل صندوق پس انداز مسکن یکم، 144 ماه، معادل 12 سال، می باشد. لازم به ذکر است، نرخ سود این تسهیلات به ترتیب، در خارج از مناطق بافت فرسوده شهری، برای وام اولی ها، 8 درصد، در مناطق بافت فرسوده شهری، به ویژه برای کسانی که وام اولی، نمی باشند، 8 درصد و برای وام اولی ها، 6 درصد می باشد.

افرادی که متقاضی دریافت وام، برای اجاره مسکن می باشند و برای دریافت آن ثبت نام کرده اند، نیز می توانند برای پیگیری وام ودیعه مسکن، از طریق سایت saman.mrud.ir، اقدام نمایند.

نحوه بازپرداخت و زمان تسهیلات مسکن زوجین، از محل اوراق ممتاز :

نحوه بازپرداخت وام مسکن زوجین ۱۴۰۲​، از محل اوراق ممتاز، در خارج از مناطق بافت فرسوده شهری، به دو روش ساده و پلکانی قابل انجام بوده و حداکثر مدت زمان در نظر گرفته شده، برای پرداخت اقساط این تسهیلات مسکن، 12 سال، می باشد و سود تسهیلات نیز، 17.5 درصد، است.

همچنین، در مناطق بافت فرسوده شهری نیز، نحوه باز پرداخت وام مسکن زوجین، از محل اوراق ممتاز، به روش ساده، در مدت زمان حداکثر، 15 سال و به روش پلکانی، در مدت زمان حداکثر، 12 سال، قابل پرداخت خواهد بود و سود این وام نیز 16 درصد، می باشد.

افرادی که قصد دریافت وام مسکن جوانان را دارند، می توانند با داشتن شرایط دریافت و مدارک لازم برای دریافت وام مسکن جوانان از طریق مراجعه حضوری، به شعب بانک مسکن، اقدام نمایند.