صرافی هات بیت بسته شد، بهترین صرافی جایگزین؟

هات بیت بسته شد و حالا بسیاری به دنبال راه جایگزین هستند. این صرافی پس از یک دوره فعالیت اعلام کرد که رسما دیگر به فعالیت خود ادامه نخواهد داد.

حالا کاربران این صرافی به دنبال برداشت سرمایه خود از این صرافی هستند و در حال تحقیق اند تا یک صرافی جایگزین را پیدا کنند.

بسیاری از آنها برای این انتخاب مهم دچار تردیدهایی شده اند. با توجه به اتفاقی که برای هات بیت افتاد حالا آنها سختتر میتوانند اعتماد کنند.

در این مقاله قصد داریم به شما مولفه هایی را معرفی کنیم تا بدانید که یک صرافی خوب چه ویژگیهایی دارد. پس پیشنهاد ما این است که برای انتخاب یک صرافی جایگزین تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

هات بیت بسته شد!

هات طی بیانی های رسما اعلام کرد که دیگر نمیتواند فعالیتش را ادامه دهد. آنها بیش از 5 سال سابقه کاری داشتند و در این نقطه تصمیم گرفتند دیگر فعالیت نداشته باشند.

این صرافی در بیانیه خود اعلام کرد که قصد دارد از یکم خردادماه تمامی عملیات های صرافی غیرمتمرکز خود را متوقف کند و تمامی کاربران نیز باید سرمایههای خود را تا 31 خرداد از این صرافی برداشت کنند.

این صرافی دلایلی را نیز برای نبود رغبت ادامه کار ذکر کرد و از کاربران خواست درخواستهای برداشتشان را هر چه سریعتر ثبت کنند.

یک صرافی خوب چه ویژگیهایی دارد؟

یک صرافی باید مجموعهای از ویژگیهای مثبت را داشته باشد تا بتوانیم به آن برای سرمایه گذاری اعتماد کنیم. این ویژگیها شامل موضوعات نرم و فنی هستند. در ادامه بیشتر درباره آنها حرف خواهیم زد.

امنیت بالا

مهمترین ویژگی یک صرافی خوب امنیت آن است. بدون امنیت نمیتوانیم یک نهاد مالی تاسیس و سرمایه گذاران را مجاب به استفاده از صرافی کنیم. امنیت در صرافیهای ارز دیجیتال که خطر حملات سایبری دارند مسئله جدی و مهمی است.

تیم متخصص

پشت یک صرافی معتبر باید تیمی متخصص ایستاده باشد. در بسیاری از موارد دیده شده که استفاده از تیمهای ضعیف توان توسعه را از صرافی گرفته و امکان پیشرفت را به آنها نداده است.

پشتوانه و اعتبار

یک صرافی معتبر باید اعتبار و پشتوانه داشته باشد. با بررسی سوابق صرافی و نظارت کاربران میتوان تا حد زیادی اعتبار و پشتوانه یک صرافی ارز دیجیتال را سنجید. اطلاعات شناسنامهای صرافی باید با اطلاعات حقیقی آن تطبیق داده شود تا اعتبارش اثبات گردد.

رابط کاربری آسان

بسیاری از صرافیهای معتبر جهان دارای رابط کاربری پیچیده ای هستند که کاربران را سردرگم میکند. یک صرافی خوب باید رابط کاربری راحتی داشته باشد تا کاربران بتوانند معاملاتشان را در کمترین زمان و کمترین پیچیدگی انجام دهند.

نقدشوندگی بالا

صرافیهایی که از اعتبار و محبوبیت بالایی برخوردارند توانایی این را دارند که ذخایر خود را به صورت 100درصدی حفظ کنند.

این جمله به معنای آن است که سرمایه گذاران میتوانند در هر زمان دارایی خود را به‌راحتی برداشت کنند و مشکلی هم برایشان پیش نیاید.

قابلیتهای به روز

صرافیهای معتبر از قابلیتهای روز بهره میبرند تا سرمایهگذاران با این امکانات جذب صرافی رمزارز شوند. از جمله این قابلیت ‌ها می توان به:

  • بازار اسپات
  • بازار مارجین
  • بازار فیوچرز
  • حساب سپرده گذاری
  • و حساب بازارساز

اشاره کرد.

صرافی هات بیت بسته شد، بهترین صرافی جایگزین؟

کدام صرافی تمام ویژگیهای بالا را داراست؟

پس از ذکر این موارد و مشکل صرافی هات بیت ممکن است از خود بپرسید که کدام صرافی در دنیا تمام ویژگیهای بالا را داراست و میتوان برای سرمایه گذاری به آن اعتماد کرد.

صرافی کوینکس تمامی ویژگی هایی که در بالا ذکر شد را به ارث برده و هم‌اکنون از صرافیهای معتبر و شناخته شده جهان است.

این صرافی توسط تیمی متخصص و نخبه ساخته شده و توسعه داده می شود. سرمایه گذاران درحال حاضر فعالیت زیادی در این صرافی دارند و حجم معاملات بالایی را به صورت روزانه به ثبت میرسانند.

جمع بندی

پس از تعطیلی صرافی هات بیت بسیاری از کاربران به دنبال مورد جایگزینی بودند. این اتفاق بسیاری از کاربران را با نگرانی روبهرو کرد.

با این حساب میتوان صرافی کوینکس را یک صرافی عالی برای جایگزینی معرفی کرد. در این صرافی ما با ویژگیهای فوق العادهای روبه رو هستیم که یک صرافی استاندارد باید همگی آنها را داشته باشد.

اگر در صرافی هات بیت دارای سرمایه خاصی بودید میتوانید با برداشت آن و واریز سرمایه به صرافی کوینکس از امکانات این صرافی قدرتمند برخوردار شوید.

ممنونیم که تا انتهای مقاله همراه ما بودید. امیدواریم از مطالب گردآوری شده بیشترین استفاده را کرده باشید.