ابتدا جلسه در وزارت اقتصاد و به دنبال آن در بانك مركزي برگزار شده است. هماكنون مديران عامل بانكها در بانك مركزي حضور دارند.

به گزارش فارس، اجرای هدفمندی یارانه‌ها و اجازه برداشت یارانه‌ها از حساب‌ها طی روزهای آتی، موضوع این جلسات اعلام شده است.

هم‌اکنون مسئولان بانک مرکزی با مدیران عامل بانک‌ها در جلسه ویژه‌ای در این ساختمان مشغول بحثو گفت‌وگو پیرامون اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها هستند.

در همین باره یک مقام آگاه به خبرنگار باشگاه خبری فارس «توانا» گفت: مسئولان وزارت اقتصاد در ساعات پایانی سه‌شنبه هفته گذشته به بانک‌ها اعلام کرده بودند که باید در نهایت آمادگی قرار گیرند چراکه ممکن است همان شب اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها کلید بخورد.

این مقام آگاه تأکید کرد: البته درخواست مسئولان بانکی این بود که به منظور جلوگیری از بوجود آمدن برخی مشکلات فنی، این قانون از دهم تا بیستم ماه جاری به اجرا در بیاید که این امر محقق نشد.

پیش از این نیز مسئولان اجرایی کشور اعلام کرده بودند بزودی هدفمندی یارانه ها با اعلام جزئیات آن توسط رئیس جمهوری در یک برنامه تلویزیونی آغاز می شود.

بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی نژاد شنبه ۲۷ آذر در گفت وگوی مستقیم تلویزیونی بعد از اخبار سراسری ساعت ۲۱:۰۰ شبکه یک سیمای جمهوری اسلامی ایران، با مردم به تشریح مسائل مهم کشور و موضوع هدفمند کردن یارانه ها خواهد پرداخت.

پیشتر رئیس جمهوری در تاریخ دوم آذر ماه امسال در جمع مردم زنجان اعلام کرد در آینده‌ای نزدیک، توضیحات کاملی ‌درباره هدفمندکردن یارانه‌ها به ملت ایران ارائه خواهد داد.

این در حالی است که محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور نیز در تاریخ ۱۳ آذر ماه در مراسم افتتاح نخستین نمایشگاه راه و ترابری و صنایع وابسته به قانون هدفمندکردن یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: به زودی با اعلام رئیس جمهور این قانون به مرحله اجرا خواهد رسید.

وي همچنين امروز در مراسم معارفه وزير جديد امور خارجه از اجراي اين قانون در آينده نزديك خبر داد.