راهنمای خرید بلیط هواپیما آنلاین در ایام پرسفر

خرید بلیط هواپیما حتی در زمان‌های خلوت سال کاری چالش برانگیز است. سایت ‌های رزرو آنلاین بلیط همه روزه تلاش می‌کنند تا با اضافه کردن قابلیت‌های مختلف رزرو بلیط را بیش زا پیش آسان کنند. در این مطلب بهترین شمان برای خرید بلیط را خواهیم شناخت و  از راز و رمزهای خرید بلیط در ایام پر سفر خواهیم گفت.

چه مدت قبل از سفر بلیط هواپیما بخریم؟

اگر برنامه‌ریزی سفر خود را انجام داده‌اید هر چه زودتر بلیط  بخرید به نفع شما خواهد بود. اگر قصد دارید بلیط برای پرواز داخلی خریداری کنید بهترین زمان برای خرید بلیط حدود سه هفته قبل از تاریخی است که قصد دارید سفر خود را شروع کنید. برای سفرهای خارجی خرید بلیط بیش از دو تا سه ماه قبل از سفر می‌تواند زمان مناسب‌تری باشد. به طور کلی از سه هفته تا چهار ماه قبل از آغاز سفر بلیط‌های ارزان‌تری پیدا خواهید کرد. به جز آن که بلیط در این زمان ارزان‌تر استف دست شما برای انتخاب بازتر خواهد بود و احتمال این که تمام صندلی‌های پرواز پر شده باشد کمتر است. اگر در دوران پیک سفر مثل عید نوروز و یا کریسمس قصد سفر با هواپیما را دارید بهتر است هر چه زودتر بلیط تهیه کنید.

با توجه به آن که قیمت بلیط همواره در نوسان است و تغییر می‌کند، می‌توانید در بازه زمانی گفته شده سری به سایت‌ها معتبر همچون مستربلیط بزنید و هواپیمای مورد نظر را به کمک مرتب‌سازی و فیلتر کردن انتخاب کنید و سپس با انتخاب زنگوله "ارزان شد خبرم کن" که در سمت چپ اطلاعات پرواز قرار دارد از تغییرات قیمت آگاه شوید تات بهترین و به صرفه‌ترین خرید ممکن را داشته باشید.

مزایای خرید آنلاین بلیط

خرید بلیط هواپیما اگر به صورت آنلاین باشد مزیت‌های بسیاری دارد. به طور مثال در خرید آنلاین شما می‌توانید به لیست کاملی از تمامی پروازهای موجود دسترسی داشته باشید و اطلاعات هر پرواز مثل زمان حرکت از مبدا، زمان رسیدن به مقصد، تعداد توقف‌ها و فرودگاه‌هایی که در آن توقف می‌کند، کلاس پروازی، شرکت هواپیمایی و غیره را ببینید و با بررسی کردن این موارد هواپیمای مورد نظر را پیدا کنید.

مورد بعدی که از مزایای مهم خرید آنلاین است راحتی در پرداخت و امکان پیگیری تراکنش‌ها است. اگر بخواهید هواپیما را کنسل کنید نیز می‌توانید از سایت‌های فروش آنلاین این کار را انجام دهید. قوانین کنسلی پیش از آغاز سفر به شما نمایش داده می‌شود. همچنین در برخی از سایت‌های رزرو بلیط می‌توانید نظرات مشتریان را در رابطه با پرواز ببینید که این خود نیز می‌تواند در فرایند خرید و انتخاب بسیار کمک‌کننده باشد.

در جزئیات سفرها مواردی مثل میزان بار رایگان مجاز برای هر نفر، کلاس نرخی، زمان پرواز از مبدا و قوانین کنسلی نوشته شده است. اگر برای رسیدن به قصد لازم اشد از چند هواپیما استفاده کنید نیز جزئیات شرایط هر هواپیما و توقف‌ها ذکر شده است.

اگر لیست طویل پروازها برای شما گیج کننده است می‌توانید از دو ابزار سایت یعنی مرتب سازی و فیلتر کردن کمک بگیرید. در فیلتر کردن می‌توانید بازه قیمتی مشخص کنید، کلاس پروازی و تعداد توقف و طول مدت پرواز را انتخاب کنید و همینطور اعلام کنید که می‌خواهید پروازهای کدام شرکت هوایی را ببینید و یا اگرهواپیما مورد نظر را پیدا کرده‌اید مستقیما شماره پرواز آن را وارد کنید. در ادامه امکان مرتب‌سازی نتایج بر اساس زودترین زمان و کمترین قیمت وجود دارد.

راهنمای خرید بلیط هواپیما آنلاین در ایام پرسفر

برای خرید در زمان پیک سفر چیکار کنیم؟

توصیه می‌کنیم برای خرید بلیط هواپیما در زمان پیک کمی زودتر از حد معمول اقدام کنید تا ظفیت پروازها تکمیل نشود. اگر فراموش کردید و یا به هر دلیلی موفق نشدید بلیط رزرو کنید اصلا نگران نباشید. در صورت تکمیل ظرفیت پرواز می‌توانید به کمک گزینه "موجود شد خبرم کن" از ظرفیت‌های تازه به وجود آمده مطلع شوید.

راه کار دیگر برای خرید بلیط در دوران پیک سفر استفاده از سیستم رزرو خودکار مستربلیط است. برای استفاده از این سیستم لازم است تا مبدا، مقصد، تاریخ شروع سفر و تعداد نفرات را مشخص کنید. اگر در مسیر مورد نظر پروازهایی وجود دارد می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید اما اگر هنوز پروازی وارد لیست روز مورد نظر شما نشده باشد در پایین صفحه گزینه "موجود شد رزرو کن" را می‌بینید. با کلیک بر روی این گزینه  مراحل را ادامه دهید تا در نهایت وارد حساب کاربری خود شوید. پس از ورود به حساب کاربری بر روی گزینه ادامه کلیک کنید و مبدا و مقصد و شرایط سفری را که می‌خواهید برای آن بلیط رزرو کنید را انتخاب کنید و مشخصات لازم را ارائه دهید. پس از درج مشخصات تمام اطلاعات به شما نمایش داده می‌شود تا آن‌ها را مورد تایید قرار دهید. لازم به ذکر است که برای هر بار رزرو به کمک سیستم رزرو خودکار دویست هزار تومان از حساب کاربری شما کسر خواهد شد. پس از مشاهده شرایط و مجموع قیمت، هزینه را پرداخت کنید تا رزرو خودکار در زمان باز شدن سایت و اعلام هواپیمای جدید انجام شود.

در صورتی که مشخصات هیچ هواپیمایی در زمان مورد نظر برای مقصد انتخابی شما درج نشود، رزروی صورت نمی‌گیرد و مبلغ پرداختی در کیف پول مستربلیط شما باقی می‌ماند که می‌توانید برای هر یک از خدمات مستربلیط مثل خرید بلیط خواپیما، خرید بلیط اتوبوس، خرید بلیط قطار، رزرو هتل، خرید بلیط کشتی، بلیط سواری و خدمات بسته سفر ازکیف پول حساب کاربری خود استفاده کنید.

نتیجه‌گیری

برای خرید بلیط هواپیما برای مقاصد داخلی بهتر است سه هفته قبل از زمان مورد نظر بلیط تهیه کنید و برای مقاصد خارجی پیشنهاد می‌کنیم سه ماه قبل از آغاز سفر نسبت به خرید بلیط اقدام کنید. خرید بلیط به صورت آنلاین مزایای بسیاری را دارد که از میان آن‌ها می‌توان به کامل بودن لیست پروازهای موجود، امکان فیلتر کردن نتایج، امکان مرتب‌سازی پروازها به ترتیب دلخواه، نمایش مشخصات کامل مثل زمان حرکت، طول مدت سفر، توقف‌ها و کلاس پروازی اشاره کرد. اگر نگران خرید بلیط در زمان پیک مسافرت‌ها هستید می‌توانید از سیستم رزرو خودکار مستربلیط و گزینه "موجود شد رزرو کن" این سایت بدون دردسر در شلوغ‌ترین بازه‌های زمانی بلیط تهیه کنید.