اعلام قیمت جدید انواع میوه و سبزی

قیمت عمده فروشی محصولات کشاورزی ب رای هفته جاری (۱۲ تا ۱۸ تیر) از سوی میدان بزرگ میوه و تره بار تهران اعلام شد. در این هفته زغال اخته نیز به جمع میوه‌های عرضه شده در میوه فروشی‌ها با هر کیلو ۹۸ هزار تومان اضافه شد.

بازار میوه

ایران کشوری ۴ فصل بوده و همین مزیت سبب شده تا در تولید محصولات باغی و زراعی متنوع باشد. با گرم شدن دما بر تعداد و تنوع محصولات افزوده شده و تا حدودی قیمت‌ها نسبت به ابتدای فصل و به اصطلاح دوره نوبرانه، فروکش می‌کند.

در حال حاضر قیمت هر کیلو آلو زرد و شابلون ۲۴.۵۰۰، زردآلو ۲۸، هلو هسته جدا و سیب گلاب ۳۴.۵۰۰، انگور یاقوتی و انگور زرد ۳۹، آلبالو ۴۸، هلو انجیری ۴۹، گیلاس ۸۸، انجیر زرد، زغال اخته و انبه ۹۸ است.

هندوانه میوه مطلوب در فصل تابستان و نیز به عنوان ارزان‌ترین میوه بازار کشور با هر کیلو کمتر از ۱۰ هزار تومان قابل خرید برای شهروندان است.

 

بازار سبزی‌جات

قیمت در بازار متنوع سبزی جات نیز مناسب بوده و هر کیلو سیب زمینی بین ۱۶ تا ۱۹، پیاز زرد و شیری ۱۱.۸۰۰ در میوه فروشی‌های مرکزی شهر عرضه شده است. گفتنی است قیمت سیب زمینی از سوی وانت بار‌های میوه فروش هر کیلو ۱۳ هزار تومان معامله می‌شود.

خیار بین ۱۹.۸۰۰ تا ۲۴.۵۰۰، گوجه فرنگی ۹.۸۰۰ تا ۱۴ و کاهو رسمی ۱۲.۸۰۰ قیمت گذاری شده است. البته گوجه فرنگی از سوی وانت بار‌ها هر کیلو ۸ هزار تومان به فروش می‌رسد.

نرخ لیمو ترش هم در این بازار فروکش کرده و هر کیلو حدود ۲۰ هزار تومان شده است.

گران‌ترین سبزی در این بازار فلفل دلمه رنگی با هر کیلو ۷۵ هزار تومان (قیمت عمده فروشی) بوده و ارزان‌ترین سبزی مربوط به کاهو رسمی و پیاز شیری (سفید با هر کیلو ۹ هزار تومان (قیمت عمده فروشی) است.

در ادامه جدول قیمت عمده فروشی محصولات کشاورزی میدان بزرگ میوه و تره بار تهران قابل مشاهده است.

اعلام قیمت جدید انواع میوه و سبزی