به گزارش افکارنیوز، سید مهدي ثمرههاشمي در گفتوگو با ایسنا درباره خبري مبني بر معافيت پرداخت قبضهاي زير ۴۰ هزار ريال در برخي استانهاي جنوبي گفت: در هيچ كجاي كشور، اصلا بحث معافيت از پرداخت وجود ندارد.

وی ادامه داد: تنها قبوضی که حدود ۲۰ هزار ریال است در منازل تحویل داده نمی‌شود و به چنین مشترکان زمان داده می‌شود تا دو تا سه مرحله از دوره مصرف آب بگذرد و عدد قبض آن به بالای ۴۰ هزار ریال برسد و بعد چاپ شود.

وی دلیل این امر را نداشتن صرفه اقتصادی در تولید قبوض دانست و گفت: برای چاپ و توزیع یک قبض ۲۰ هزار ریالی، بین پنج تا شش هزار ریال هزینه می‌شود که انتشار آن اصلا به صرفه نیست، بنابراین صبر می‌شود تا رقم قبوض حداقل به ۴۰ هزار ریال برسد و سپس چاپ شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور دوره‌هایی که قبض صادر می‌شود را ۴۵ روز تا دو ماه اعلام کرد و گفت: تعداد قبوض نیز به تعداد مشترکان است که با درنظر گرفتن شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی، در زمان کنونی ۱۷ میلیون مشترک آب درکشور وجود دارد که به همین تعداد نیز قبض صادر می‌شود.

وي درباره تغيير الگوي مصرف در فصل گرما گفت: در زمان كنوني قبوض مربوط به فروردين ماه توزيع شده است و قبوض مربوط به خرداد و ارديبهشت ماه هنوز نيامده است و بايد صبر كرد تا در اواسط تابستان يا شهريورماه قبوض مربوط به مصارف ماههاي گرم سال چاپ و توزيع شود و آن وقت مي توان قضاوت كرد كه مصرف چقدر تغيير كرده است.