روزانه ۱۰۰ تن گوشت گوسفندی وارد می شود

 علیرضا پیمان پاک گفت: در این هفته روزانه حداقل ۳۰۰ تن مرغ گرم و نیز ۳۰۰ تن مرغ منجمد وارد کشور شده و در میادین تره بار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای به قیمت مصوب توزیع می‌شود. علاوه بر این ۵ هزارتن گوشت گوساله منجمد در این هفته به قیمت مصوب پشتیبانی امور دام توزیع می‌شود.

او در زمینه واردات گوشت گرم گوسفندی افزود: با واردات روزانه ۱۰۰ تن گوشت گرم گوسفندی از روسیه، رومانی و مغولستان و توزیع به قیمت هر کیلو ۲۶۰ هزار تومان و نیز واردات گوشت منجمد و توزیع به قیمت ۱۸۰ هزار تومان تلاش می‌شود قیمت گوشت در ایام پیش رو کنترل شود. طی ۳ هفته آتی نیز فرآیند واردات گوشت گرم از آفریقا نیز به قیمت هر کیلو ۱۸۰ هزار تومان به ظرفیت واردات گوشت گوسفندی کشور افزوده خواهد شد.

پیمان پاک ادامه داد: با توافقات صورت گرفته با بانک مرکزی ارز مورد نیاز واردات منظم این محصولات تا پایان تابستان صورت گرفته و این اقدام تا تنظیم بازار به صورت پایدار صورت می‌پذیرد.

قائم مقام وزیر کشاورزی به واردات بیش از ۳۰۰ هزار تن دانه و کنجاله مورد نیاز مرغداران کشور طی چند روزه گذشته اشاره کرد و گفت: با پرداخت ارز بخش قابل توجهی از کشتی‌های موجود در بنادر با اولویت نهاد‌های مورد نیاز تولید نیاز کشور تا سه ماه آتی به نهاده‌های مورد نیاز دام و طیور اقدام شده است.

روزانه ۱۰۰ تن گوشت گوسفندی وارد می شود