میزان گاز تحویلی به نیروگاه‌های کشور یک میلیارد مترمکعب افزایش یافت

محمدرضا جولایی، مدیر مرکز دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران در رابطه با میزان گاز تحویلی به نیروگاه‌های برق کشور از ابتدای سال تا‌کنون، گفت: با توجه به تمهیدات اندیشیده شده، میزان گاز تحویلی به نیروگاه‌های کشور از ابتدای سال تاکنون، به نسبت مدت مشابه سال قبل، حدود یک میلیارد مترمکعب افزایش داشت و این میزان معادل ۳ تا ۳ و نیم درصد بالاتر از برنامه مصوب تحویل گاز به نیروگاه‌ها است.  

وی ادامه داد: افزایش گازرسانی به نیروگاه‌ها دو مزیت داشت؛ در مرحله نخست، حداکثر میزان ذخیره‌سازی فرآورده و تأمین کامل خوراک نیروگاه‌ها با گازطبیعی را به همراه داشت و در مرحله دوم، افزایش راندمان نیروگاه‌ها و همینطور کاهش آلاینده‌های زیست محیطی را به ارمغان آورد.

به گفته جولایی، پیش‌بینی می‌شود این روند صعودی به همین منوال ادامه داشته و گازرسانی به نیروگاه‌ها نیز حتی‌الامکان بدون هیچ تغییری ادامه یابد.

جولایی با بیان این‌که همزمان با تعمیرات اساسی تأسیسات شرکت ملی گاز ایران، گازرسانی به نیروگاه‌ها و صنایع رکورد‌های خوبی را نیز ثبت کرده، گفت: علاوه بر این، بیش از ۳ میلیارد لیتر سوخت جایگزین ذخیره برای نیروگاه‌ها تأمین شده که این عدد ۴۰ درصد بیشتر از میزانی است که سال گذشته ذخیره شده بود.

وی در پایان، با اشاره به رشد صادرات گاز ایران اشاره کرد و گفت: تعهدات صادراتی و سوآپ گاز ترکمنستان مطابق با قرارداد‌های منعقد شده درحال انجام است؛ ضمن آن‌که حجم صادرات گاز در دولت سیزدهم نیز افزایشی ۳ درصدی را تجربه کرده است.

میزان گاز تحویلی به نیروگاه‌های کشور یک میلیارد مترمکعب افزایش یافت