صنایع کوچک موتور محرک توسعه اقتصادی کشور

لاهوتی اشکوری معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: صنایع کوچک موتور محرک توسعه اقتصادی کشور هستند، امروز از چند واحد صنعتی،تولیدی و زیر بنایی رونمایی می کنیم.

او گفت: ۱۹۸ پروژه زیربنایی،۲۵۷ طرح صنعتی و واحد بازسازی شده راکت و ۲۲۹ طرح صنعتی به بهره برداری می رسد.

لاهوتی اشکوری گفت: همچنین ۹ پروژه زیربنایی، ۷طرح صنعتی و ۴ واحد راکت افتتاح خواهد شد به طوری که در مجموع ۶۰۰ طرح در این ایام به بهره برداری خواهد رسید.

او گفت: همچنین ۲۴ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری طرح ها خواهد بود که ۱۴ هزار اشتغال هم ایجاد شده است.

معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: تمامی این واحد ها در مدت ۵ ماهه امسال به چرخه تولید بازگشته اند، متاسفانه ۴۴ درصد راکد بودن این واحدهای تولیدی به دلیل نبود نقدینگی بود که خوشبختانه این مشکلات برطرف شد.

لاهوتی اشکوری گفت:در حال حاضر ما با نقطه ایده آل که برای رسیدن به رشد متعالی صنعت است فاصله داریم چیزی که پیش بینی ما برای بازگردانی سرمایه در صنایع است حدودا ۳ سال باید باشد.

معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: برنامه‌ریزی این سازمان احیای ۲ هزار واحدغیر فعال تولیدی در سال ۱۴۰۲ است و سال گذشته بیش از هزار و ۷۵۰ واحد غیر فعال تولیدی حوزه صنعت در کشور به چرخه تولید بازگشته است.

او گفت: در ایران بیش از ۹۰ درصد صنایع کشور را صنایع کوچک و متوسط در بر می‌گیرد، این صنایع نقش مهمی در توسعه اقتصاد کشور و بحث اشتغال‌زایی ایفا می‌کنند.

صنایع کوچک موتور محرک توسعه اقتصادی کشور