سازمان بازرسی برای اولین بار سراغ گلوگاه‌های فساد رفته است

 ذبیح‌الله خدائیان در نشست رصد و پایش برنامه‌های سال ۱۴۰۲ که با هدف بررسی وضعیت اجرای برنامه‌های ابلاغی با حضور معاونین، بازرس کل امور و سربازرسان آن‌ها و به صورت ارتباط برخط با استان‌ها برگزار شد، با تسلیت ایام اربعین حسینی (ع) به بیان نکاتی پیرامون اهمیت فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر پرداخت.

رئیس سازمان بازرسی امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه‌ای همگانی و ستون اِعمال و اجرای سایر فرائض دانست و خواستار توجه به این مقوله در بازرسی‌ها و نظارت‌ها شد.

وی خطاب به بازرسان تاکید کرد که همواره خداوند متعال را در همه امور ناظر اعمال خود بدانند و تقوای الهی پیشه کنند.

خدائیان در ادامه با اشاره به گزارش ارائه شده از سوی معاون راهبردی و مدیریت منابع این سازمان پیرامون میزان پیشرفت برنامه‌های نظارت، بازرسی و اجرای برنامه‌های کلان در مرکز و استان‌ها، نکاتی را مطرح کرد.

وی در بیان اولین نکته به معاونان، مدیران کل و بازرسان کل در مرکز و استان‌ها تاکید کرد که اجرای برنامه‌های ابلاغی را به پایان سال موکول نکنند.

خدائیان به منظور اجرای برنامه‌های پیش بینی شده در مهلت مقرر، خواستار برنامه‌ریزی دقیق شد و گام اساسی برای اتمام به موقع برنامه‌ها را رصد مداوم آن‌ها عنوان کرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در بیان دومین نکته، اولویت بندی در اجرای برنامه‌ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: به منظور اثربخشی و تاثیرگذاری بیشتر سازمان بازرسی در جامعه، باید در اجرای برنامه‌ها اولویت بندی صورت گیرد و در این زمینه انسداد بسترها و گلوگاه‌های فسادخیز و اجرای برنامه‌های کلان در صدر اولویت‌های بازرسان قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه سازمان بازرسی برای اولین بار به سراغ گلوگاه‌های فساد و برنامه‌های کلان رفته است، از بازرسان خواست در راستای جلوگیری از وقوع مفاسد، با تدقیق و نظارت بیشتری نسبت به مسدودسازی این گلوگاه‌ها اقدام کنند.

رئیس سازمان بازرسی در این زمینه به نقش موثر راهبرها در پیشبرد امور اشاره کرد و خواستار نظارت مستمر آن‌ها برای کسب موفقیت در انسداد گلوگاه‌های فسادخیز شد.

خدائیان دقت نظر در انجام بازرسی‌ها و نظارت‌ها را به عنوان نکته بعد مورد تاکید قرار داد و خطاب به بازرسان گفت: دقت نظر در انجام بازرسی‌ها ضروری است و نباید به راحتی و بدون تعمق پرونده‌های بازرسی مختومه شود.

رئیس سازمان بازرسی در بیان نکات پایانی بر لزوم توجه به نظم و انضباط در انجام امور و سپردن پرونده‌ها به بازرسان فعال و تذکر به نیروهای ناکارآمد تاکید کرد.

در ادامه این نشست چهارساعته قائم مقام، معاونان و بازرسان کل در مرکز و استان‌ها به بیان مواردی پیرامون پرونده‌های نظارت و بازرسی پرداختند و خدائیان راهنمایی‌های لازم را در زمینه موضوعات مطرح شده، ارائه کرد.

سازمان بازرسی برای اولین بار سراغ گلوگاه‌های فساد رفته است