کاهش ۵۰ درصدی قدرت خرید مردم کذب است

طی روزهای اخیر بر رسانه‌های اصلاح‌طلب داخلی و همچنین رسانه‌های ضدانقلاب خارجی در خبری به نقل از رییس اتحادیه سوپرمارکت داران و مواد پروتئینی تهران مدعی شدند که قدرت خرید مردم ایران نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد کاهش یافته است.

غیرواقعی و مضحک بودن این آمار برای کارشناسان کاملا مشخص است چراکه نصف شدن قدرت خرید مردم قطعا به معنای نصف شدن تقاضای کل برای کالاهای اساسی و مصرفی مردم و نیمه‌تعطیل شدن همه کارخانجات و بیکار شدن نصف کارگران خواهد بود. یعنی از حدود ۲۰ میلیون شاغل در کشور باید ۱۰ میلیون نفر آن در سال جاری بیکار می‌شدند. این در حالی است که به علت رونق ایجادشده در اقتصاد کشور، طبق آخرین آمار نرخ بیکاری به کمترین رقم سالیان اخیر رسیده است.

کاهش ۵۰ درصدی قدرت خرید مردم کذب است

در همین زمینه، «داوود فکوری» رییس اتحادیه سوپرمارکت داران و مواد پروتئینی تهران خبر منتشرشده در شبکه های معاند به نقل از وی مبنی براینکه «به دنبال گرانی ها در ایران، قدرت خرید مردم بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته است» را تکذیب کرد و افزود: کاهش ۵۰ درصدی توان خرید مردم منطقی نیست و من چنین حرفی نزدم.

رییس اتحادیه سوپرمارکت داران و مواد پروتئینی تهران اظهارداشت: خبرگزاری های معاند کارشان انتشار اخبار حاشیه ای،دروغ، کذب و غیرواقعی است و تاکنون مصاحبه ای با آنها نداشته ام.

فکوری، کاهش ۵۰ درصدی توان خرید مردم را غیرواقعی دانست و تصریح کرد: براساس گزارش های رسیده، فروش سوپرمارکت ها مقدار ناچیزی کاهش یافته که البته این کاهش خرید، در پی افزایش نرخ برخی اقلام مواد غذایی مانند ماکارونی، لبنیات، رب گوجه فرنگی و کنسرو ماهی و غیره بوده به این صورت که خریداری که پیش از این برای مراجعه کمتر به سوپرمارکت ممکن بود ۳ بسته ماکارونی و یا دو قوطی رب گوجه فرنگی خریداری کند امروز در خرید روزانه خود یک بسته ماکارونی و یک قوطی رب گوجه فرنگی را خریداری می کند.

رییس اتحادیه سوپرمارکت داران و مواد پروتئینی تهران تاکید کرد: اگر کاهش مصرف ۵۰ درصدی مواد غذایی داشتیم اکنون باید شاهد تعطیلی اغلب کارخانه ها می بودیم اما تاکنون کارخانه ای از چرخه تولید خارج نشده و همچنان با توان گذشته خود فعالیت می کنند.

فکوری افزود: اکنون انواع مواد غذایی، پروتئینی ، کالاهای اساسی، لبنیات، بهداشتی و شوینده به وفور محصول در سوپرمارکت ها موجود است.