خودرو‌های جدید نیسان کاملا الکتریکی خواهند بود

شرکت خودروسازی نیسان اعلام کرد که تمام مدل‌های اروپایی جدیدش کاملا الکتریکی خواهند بود و قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ فقط خودروهای الکتریکی را در قاره سبز بفروشد و به تعداد فزاینده‌ای از خودروسازانی که تا پایان سال به سمت الکتریکی روی می‌آورند بپیوندد.

 این خودروساز ژاپنی اعلام کرد که یکی از دو مدل الکتریکی جدید که قبلاً برای اروپا تایید کرده است در کارخانه این شرکت در شمال شرق انگلیس تولید خواهد شد.

 در اوایل امسال، نیسان اهداف خود برای تولیدات خودروی برقی خود افزایش داد و اعلام کرد که تا سال ۲۰۳۰، ۱۹ خودروی برقی مدل جدید را روانه بازار می‌کند.

این خودروسازی همچنین پیشتر اعلام کرده بود که پایان تا سال مالی ۲۰۲۷، ۹۸ درصد از فروش خودروهایش در اروپا مربوط به وسایل نقلیه الکتریکی می‌شود که شامل خودرو‌های تمام برقی یا هیبریدی که ترکیبی از باتری و موتور احتراقی هستند، خواهد شد.

هدف نیسان این است که تا سال ۲۰۳۰ تمام فروش هایش از مدل‌های برقی باشند. هدفی که این شرکت را با خودروساری رنو همسو می‌کند.

دو شرکت فورد و استلانتیس هم قصد دارند تا سال ۲۰۳۰ محصولات تماما برقی در اروپا عرضه کنند. وولو هم به جمع این خودروساز‌ها اضافه شده است.

خودرو‌های جدید نیسان کاملا الکتریکی خواهند بود