خرید سیمان از بورس کالا به محدودیت دسترسی مصرف کنندگان واقعی پایان داد

امیرمهدی صبائی مدیر نظارت بر بورس ها  در پاسخ به این پرسش که امکان خروج سیمان  از بورس کالا وجود دارد؟ بیان کرد:  قبل از عرضه سیمان در بورس کالا، یکی از معضلات و نگرانی بزرگ افراد فعال حوزه ساخت و ساز، کمبود سیمان با قیمت منطقی، افزایش ناگهانی قیمت آن در زمان شروع پروژه بود و با عرضه سیمان در بورس این مشکل به نحو مناسبی رفع شد.

این مقام مسئول گفت: خرید سیمان از بورس کالا به محدودیت دسترسی مصرف کنندگان واقعی (به سیمان) پایان داد و به عنوان راهکاری صحیح برای حذف واسطه‌گری و رانت در بازار خرید و فروش این محصول شد.

او در ادامه اظهار کرد: بورس کالا یک ساختار نظام‌مند دارد که به سبب ایجاد بستری مناسب برای تعیین نرخ کالا بر اساس عرضه و تقاضا و ایجاد یک فضای رقابتی، مانع از ایجاد رانت در بازار محصولات تولیدی همچون فولاد، سیمان و سایر محصولات عرضه شده در آن می‌شود. همان طور که مطلعید و ریاست سازمان هم در اظهارات اخیر به آن اشاره داشتند، شایعه خروج برخی از محصولات از بورس کالا در چند سال گذشته بعضاً مطرح بوده که با توجه به نقش با اهمیت بورس کالا در حذف واسطه گری، ایجاد شفافیت در قیمت، حجم و خریدار و فروشنده و تامین کالای استاندارد بر اساس نظام عرضه و تقاضا، این موضوع خوشبختانه ابداً به نتیجه نرسیده است.

خرید سیمان از بورس کالا به محدودیت دسترسی مصرف کنندگان واقعی پایان داد