حداکثر نیاز ماهانه جوجه ریزی ۱۱۵ میلیون قطعه است

پرویز فروغی گفت: بنابر آمار سامانه سماصط در شهریور حدود ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه ریزی انجام شد که این میزان مازاد بر نیاز کشور است و پشتیبانی می تواند به منظور ذخایر استراتژیک اقدام به خرید کند.

به گفته او، با توجه به جوجه ریزی ۱۳۰ میلیون قطعه ای در شهریور، ۲۷۰ هزار تن گوشت مرغ استحصال می شود. هرچند به طور دقیق نمی توان میزان تولید را اعلام کرد چراکه عوامل متعددی در وزن گیری مرغ اثر گذار است.

فروغی نیاز ماهانه جوجه ریزی در کشور را ۱۱۰ تا ۱۱۵ هزارتن اعلام کرد و افزود: در شرایط کنونی باید مازاد مرغ از سطح بازار باید جمع آوری شود.

دبیرکانون پرورش دهندگان مرغ گوشتی با بیان اینکه قیمت مصوب راهکار تنظیم بازار نیست، گفت: در بازار رقابتی قیمت مرغ باید تابع عرضه و تقاضا باشد چراکه در مواقعی که قیمت بالا می رود، به مرغداران فشار می آورند که مرغ خود را با نرخ مصوب عرضه کنند، اما در مقابل مواقعی که کاهش می یابد به بازار کاری ندارند و راهکاری برای جلوگیری از زیان مرغداران اتخاذ نمی کنند.

او گفت: با توجه به کمبود کنجاله سویا با نرخ مصوب جای این سوال مطرح است که علت فراوانی عرضه با نرخ های ۳۷ تا ۳۸ هزارتومان در بازار آزاد چیست؟

حداکثر نیاز ماهانه جوجه ریزی ۱۱۵ میلیون قطعه است