روستاییان چشم‌انتظار تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی ساخت مسکن

با تصمیم دولت، میزان تسهیلات مسکن روستایی به ۳۵۰ میلیون تومان افزایش یافته و سهمیه سالانه تسهیلات مسکن روستایی نیز ۳۵۰ هزار واحد تعیین شده است.

 تسهیلات ساختی که پیش از این بسیاری از روستاییان برای نوسازی واحدهای مسکونی خود همواره به دنبال دریافت آن بوده‌اند که  البته طی چند ماه اخیر با پیگیری بنیاد مسکن روند پرداخت بهتر شده بود.

خسروی یکی از روستاییان که قصد نوسازی واحد مسکونی خود را داشت به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: سال گذشته میزان تسهیلات ساخت مسکن روستایی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت اما  بانک ها در پرداخت این تسهیلات مقاومت می کردند که  اخیرا با پیگیری بنیاد مسکن این موضوع برطرف شد و بانک ها تسهیلات را با نرخ سود ۴ درصد پرداخت می کردند با این وجود هنوز بسیاری از روستاییان این تسهیلات را دریافت نکرده اند.

نوسازی مسکن روستایی و همچنین ساخت واحدهای مسکونی روستایی در قالب طرح نهضت ملی مسکن، به میزان یک میلیون و ۶۵۰ هزار واحد در نظر گرفته شده است که روند اجرای این طرح خوب پیش رفته و طبق آخرین آمارهایی که اعلام شده هم‌اکنون ۳۱۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در روستاها وارد فاز عملیات اجرایی شده است.

با توجه به افزایش هزینه های ساخت مسکن و افزایش قیمت مصالح ساختمانی، ساخت و نوسازی واحدهای مسکونی روستایی سخت شده بود و باید در این زمینه دولت برنامه ریزی جدیدی را در دستور کار خود قرار می داد بنابراین با پیگیری های صورت گرفته وزارت راه وشهرسازی و بنیاد مسکن،  تسهیلات ساخت مسکن روستایی به ۳۵۰ میلیون تومان  افزایش یافت که نرخ سود این تسهیلات ۵ درصد و بازپرداخت آن بلند مدت است.

در همین رابطه مجید جودی معاون بازسازی بنیاد مسکن به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: پرداخت تسهیلات ساخت مسکن روستایی یکی از مهم ترین برنامه های دولت است که بعد از چندین ماه پیگیری بالاخره در هیئت دولت به تصویب رسید.

وی ادامه داد: بسیاری از متقاضیان منتظر دریافت این تسهیلات بوده اند که همین امر روند بازسازی واحدهای مسکن روستایی را کند کرده بود.

جودی بیان کرد: با توجه به افزایش قیمت مصالح ساختمانی بسیاری از روستاییان از پس هزینه ساخت واحد مسکونی خود بر نمی آمدند که با تصویب افزایش این تسهیلات از ۲۰۰ میلیون تومان به ۳۵۰ میلیون تومان شاهد بهبود روند نوسازی واحدها خواهیم بود.

او تاکید کرد: برنامه ریزی برای پرداخت سریع این تسهیلات باید صورت گیرد و امیدواریم مشکلاتی که پیش از این برای پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی از سوی سازمان برنامه و بودجه ایجاد شده بود، تکرار نشود.

 در همین رابطه غلامرضا صالحی رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی  می گوید که کلیات این تسهیلات به تصویب دولت رسیده است و باید منتظر نهایی شدن جزئیات آن در یک ماه آینده بود.

حال باید منتظر ماند و دید که با توجه به افزایش مبلغ تسهیلات مسکن روستایی،  روند اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن  در روستاها و نوسازی واحدهای مسکونی به چه سمت و سویی هدایت می شود.

روستاییان چشم‌انتظار تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی ساخت مسکن