به گزارش افکارنیوز، ارسلان فتحی پور در گفتگو با مهر درخصوص اجرای مرحله دوم قانون هدفمند کردن یارانه ها توسط قوه مجریه اظهارداشت: کسی نمی تواند اجرای این قانون را متوقف کند.

وی درعین حال تصریح کرد: البته درصورتی که دولت با نمایندگان مجلس بر سر اصلاح قانون هدفمندکردن یارانه ها به تفاهم برسد، می تواند اجرای این قانون را تا زمان تصویب اصلاحیه آن به تاخیر بیندازد؛ در غیراین صورت قانون باید عینا به مرحله اجرا درآید.

نماینده منتخب مردم کلیبر در مجلس نهم اضافه کرد: بنابراین، اگر دولت قانونی را که مجلس برای اجرای مرحله دوم هدفمندکردن یارانه ها تصویب کرده است، بدون اعمال نظر اجرا کند، مشکلی برای مردم به وجود نخواهد آمد.

وی با بیان اینکه مجلس شیب تند اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها را گرفته است به طوری‌که قیمت حاملهای انرژی به صورت تدریجی افزایش پیدا کند تا به بخش تولیدی و خدماتی کشور فشار نیاید، گفت: براساس قانون هدفمندکردن یارانه‌ها، دولت بیش از ۲۰ درصد نمی تواند قیمت حامل‌های انرژی را افزایش دهد.

فتحی پور خاطرنشان کرد: دولت نباید از محل دیگری پول قرض بگیرد و به مردم یارانه نقدی بدهد بلکه باید براساس قانون مصوب مجلس قیمت حاملهای انرژی را به صورت تدریجی اصلاح کند تا به مردم فشار نیاید و از محل درآمد اصلاح قیمت حاملهای انرژی یارانه نقدی مردم را پرداخت کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: درحال بررسی طرحی در کمیسیون اقتصادی مجلس هستیم که براساس آن، دولت به جای پرداخت مستقیم یارانه نقدی به مردم، کارتهایی را صادر کند تا مردم بهوسیله آن، یارانه نقدی خود را دریافت کنند و همچنین بتوانند از طریق این کارتها بهای انرژیهای مصرفی خود را بپردازند.