خرید لوازم‌خانگی اصل با تضمین کف قیمت؟!

زمانی که پای پیشخان فروشگاه ایستاده‌ایم و می‌خواهیم با کشیدن کارت بانکی یا دادن برگه چک کالایی بخریم، هزار جور نگرانی و دلواپسی داریم. آیا کالایی که می‌خریم اصل است؟ آیا گارانتی آن واقعی است؟ اگر جای دیگری همان کالا را با قیمت کمتری بفروشد، چه؟ این سؤال‌ها و سؤالاتی مثل این ما را از انجام هر خریدی سیر می‌کند.

بعضی‌ها از همان ابتدا دور کالاهای لوکس و نو را یک خط درشت قرمز می‌کشند؛ چون معتقدند کالای باکیفیت و با قیمت مناسب دیگر پیدا نمی‌شود. بعضی‌ها که امیدوارتر هستند، جستجو در سایت‌های دست‌دوم‌فروشی را شروع می‌کنند.

خیلی‌ها هم که توانایی خرید کالاهای نو و مطمئن را دارند به‌خاطر کلاهبرداری‌های زیاد و بی‌اعتمادی، مایل به این کار نیستند. آنها دلشان را به همان چیزهای قدیمی خانه خوش کرده‌اند.

همه این گروه‌ها به‌خاطر محروم‌کردن خودشان از کالاهای خوب و ممتاز، متحمل هزینه‌های پیدا و پنهان زیادی می‌شوند. هزینه‌هایی که با یک انتخاب دقیق و هوشمندانه رخ نخواهد داد و همه لذت یک زندگی کامل و بی‌دغدغه را خواهیم چشید.

باید به دنبال فروشگاهی باشیم که بهترین شرایط خرید را با تضمین کف قیمت برای مشتریانش فراهم کرده است. می‌دانم که واژه‌هایی مثل «بهترین شرایط خرید» یا «تضمین قیمت» را زیاد شنیده‌ایم. شاید چند باری هم با این واژه‌ها، کلاه‌های بزرگی سرمان رفته باشد.

اما باید دقیق و هوشیار باشیم و بدانیم منظور از این مفاهیم چیست. آن‌وقت موقع خرید نقدی و اقساط کالا به همه جزئیات توجه می‌کنیم. حداقل وقت کمتری را برای شنیدن حرف‌های فروشندگان سودجو تلف می‌کنیم و خیلی زود به دروغ‌ها و تناقض‌ گفته‌هایشان پی می‌بریم.

منظور از بهترین شرایط خرید چیست؟ جواب ساده است: همه با هر بودجه‌ای باید امکان خرید کالای باکیفیت را داشته باشند. بنابراین اگر کسی توانایی خرید نقدی کالایی را ندارد باید بتواند آن را با بهترین شرایط و حداقل نرخ بهره به‌صورت اقساط تهیه کند.

اینجا معادله خرید کمی پیچیده می‌شود؛ چون فروشگاه‌های زیادی ادعا می‌کنند بهترین شرایط خرید را دارند. آنها به‌ظاهر قیمت محصولات خود را تضمین می‌کنند و درعین‌حال با فروش اقساطی کالا، امکان خرید را برای همه مشتریان فراهم کرده‌اند. اما واقعیت چیز دیگری است. در این فروشگاه‌ها هیچ نوع تضمین واقعی، مستدل و مستندی وجود ندارد و همه چیز کلامی و بدون پشتوانه اتفاق می‌افتاد. برای خرید اقساطی کالا نیز شرایط مناسب و منصفانه نیست و قیمت نهایی کالا ممکن است تا چندبرابر خرید نقدی برای مشتری تمام شود.

وقتی صحبت از «تضمین کف قیمت» می‌شود، فروشگاه باید برای ادعایی که می‌کند پاسخگو باشد. این یعنی اینکه اگر خریدار کالای مشابهی با قیمت کمتری پیدا کرد، باید بتواند آن را به فروشگاه بازگرداند و از فروشگاه خسارت بگیرد. فروشگاه باید به‌صورت مستند و واقعی تعهد خودش را به ادعایش نشان دهد.

مشتری باید هوشیار باشد و بداند، بعضی از فروشگاه‌ها با ترفندهای مختلف مثل فروش بدون گارانتی کالا، بدون خدمات پس از فروش و... ادعای تضمین قیمت را می‌کنند. فراموش نکنید ما به دنبال محصولاتی با بهترین کیفیت و با بهترین خدمات هستیم، بنابراین فریب این سودجویی‌ها را نخواهیم خورد.

همچنین «تضمین کف قیمت» نباید تغییری در شرایط خرید مشتری ایجاد کند. بسیاری از فروشگاه‌های منفعت‌طلب با مجبور کردن مشتری به خرید کالاهای بیشتر، استفاده از وام‌های بانکی و... شما را به این باور می‌رسانند که کالاهای خود را با حداقل قیمت می‌فروشند.

این یک فریب بزرگ است و در نهایت این فروشگاه است که از معامله با شما سود می‌کند. شما باید کالای خود را از فروشگاهی بخرید که شرایط فروش نقدی و اقساطی کالا تغییری در اصل «تضمین کف قیمت» ایجاد نمی‌کند.

علاوه بر این «تضمین کف قیمت» در همه ایام سال در جشنواره‌ها و... برقرار باشد. مشتری برای خرید کالا به قیمت واقعی، مجبور به تن‌دادن به بازی‌های مثل خرید کالای بیشتر و... نباشد.

می‌دانم که در سراب تبلیغات رسیدن به چنین اهدافی برای یک مشتری دانا و آگاه کار دشواری است. روزانه ده‌ها پیام تبلیغاتی جورواجور از رادیو و تلویزیون به گوش و چشم ما مخابره می‌شود که رنگی از واقعیت ندارد. در خوش‌بینانه‌ترین حالت آنها همه واقعیت را بیان نمی‌کنند و تنها بخش دلخواه و فریبکارانه‌اش را بیان می‌کنند. اما اجازه دهید در اینجا به یک استثنا اشاره کنم؛ فروشگاهی که حرف و عملش با هم انطباق دارد.

شهر لوازم‌خانگی به معنای واقعی «تضمین کف قیمت» را در فروش محصولات خود پیاده کرده است. اگر شما از این فروشگاه کالایی بخرید، 72 ساعت وقت دارید تا با پیدا کردن همان کالا با قیمت کمتر در فروشگاهی دیگر از «تضمین کف قیمت» بهره‌مند شوید. این یعنی آنکه شهر لوازم‌خانگی نه تنها اختلاف قیمت کالای خریداری شده را جبران می‌کند بلکه 20 درصد از اختلاف قیمت را هم به عنوان جایزه به شما می‌پردازد.

01

این شرایط هم برای خرید نقدی و هم اقساطی کالا برقرار است. تازه شرایط خرید اقساطی کالا در این فروشگاه مثل شرایط قرارداد ترکمنچای نیست. قرار نیست به‌صورت آشکار و پنهان از شما سوءاستفاده شود. این فروشگاه حداقل نرخ بهره را برای فروش اقساطی کالا دارد و با سراب تبلیغات شما را فریب نمی‌دهد.

فراموش نکنید ملاک تضمین کف قیمت، خرید کالایی با همان شرایط کالای شهر لوازم‌خانگی است. پس قبل از خرید از فروشگاه‌های نامعتبر و متفرقه درباره همه جزئیات مطمئن شوید و بعد اقدام به خرید کنید. در شهر لوازم‌خانگی کالاها با بهترین کیفیت و با بهترین شرایط گارانتی، خدمات پس از فروش و... به مشتریان عرضه می‌شود.

شما برای خرید از شهر لوازم‌خانگی باید به آدرس تهران، بعد از میدان آزادی، روبروی تهرانسر مراجعه کنید. شهر لوازم‌خانگی همه‌روزه تا ساعت 2 صبح باز است.