بازار میوه و صیفی نوسانی نداشته است

اکبر یاوری از ثبات نرخ میوه در بازار خبر داد و گفت: با توجه به فراوانی تولید میوه های پاییز، کمبودی در عرضه نداریم.

او افزود: قیمت هرکیلو گوجه فرنگی در میدان مرکزی از ۱۰ هزارتومان به ۱۸ هزارتومان ناشی از صادرات رسیده است که با اشباع بازار و محدودیت صادرات، بازار به تعادل می رسد.

یاوری، نرخ هرکیلو انار را ۱۵ تا ۴۵ هزارتومان اعلام کرد و گفت: قیمت کنونی هرکیلو خرمالو شمال ۱۵ تا ۲۵ هزارتومان، خرمالو شهریار ۲۵ تا ۴۰ هزارتومان، نارنگی ۱۰ تا ۳۰ هزارتومان، لیموشیرین ۲۰ تا ۳۰ هزارتومان، کیوی ۱۵ تا ۳۰ هزارتومان است.

عضو اتحادیه بارفروشان ادامه داد: هم اکنون هرکیلو خیار بوته ای با نرخ ۱۰ تا ۲۵ هزارتومان، خیار گلخانه ۷ تا ۱۷ هزارتومان، سیب لبنانی ۱۰ تا ۴۰ هزارتومان، شلیل شمس ۲۰ تا ۴۵ هزارتومان، گلابی بیروتی ۳۰ تا ۸۰ هزارتومان، هلو ۱۵ تا ۳۵ هزارتومان، هلو انجیری ۱۵ تا ۴۵ هزارتومان، انگور بی دانه سفید ۱۵ تا ۳۵ هزارتومان، انگور بی دانه قرمز ۲۰ تا ۴۵ هزارتومان، انگور عسگری ۲۰ تا ۳۵ هزارتومان و الو شابلون ۲۰ تا ۵۰ هزارتومان در میدان مرکزی عرضه می شود.

یاوری نرخ هرکیلو موز اکوادور را ۵۷ تا ۵۸ هزارتومان، موز هندی ۴۷ تا ۴۸ هزارتومان، موز پاکستانی ۳۷  تا ۳۸ هزارتومان و هرکارتن اناناس ۶ تایی را یک میلیون تا یک میلیون و ۳۰۰ هزارتومان اعلام کرد.

عصو اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی گفت: با توجه به این که قند مرکبات در آبان و اسفند می رسد، به وزارت جهاد استان مازندران در خواست داده ایم که جلوی رنگ آوری مرکبات را بگیرند تا سلامت امنیت غذایی به خطر نیفتد‌.

بازار میوه و صیفی نوسانی نداشته است