ممنوعیت صادرات تخم مرغ لغو شد

ناصر نبی پور گفت: اخیرا صادرات تخم مرغ طی نامه معاونت بازرگانی به سازمان دامپزشکی متوقف شده بود که خوشبختانه ممنوعیت صادرات لغو شد.

او با بیان اینکه وضعیت تولید تخم مرغ بسیار مطلوب است، افزود: بنابر آمار روزانه ۳ هزار و ۴۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تن تخم مرغ تولید می‌شود که با ورود مرغ های جوان به امر تولید بر این میزان افزوده خواهد شد که با احتساب مصرف داخل، مازاد تولید باید صادر شود.

نبی پور ادامه داد: بنابر آمار در ۷ ماهه نخست امسال ۱۰۰ هزارتن تخم مرغ به بازارهای هدف صادر شده است که با وجود تولید پیش بینی می‌شود این رقم به ۲۰۰ هزارتن تا پایان سال برسد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار تهران با بیان اینکه مشکلی در تامین و عرضه تخم مرغ نداریم، افزود: بنابر آمار متوسط قیمت هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری از ۲۰ اردیبهشت سال گذشته تاکنون ۴۰ هزارتومان بوده که با نرخ مصوب اختلاف معناداری داشته است؛ بنابراین صادرات مازاد تولید تاثیری در تنظیم بازار ندارد.

او با تاکید بر اصلاح قیمت مصوب تخم مرغ گفت: نرخ پیشنهادی ما برای قیمت هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری بر مبنای هزینه های تولید ۵۷ هزارتومان است که امیدواریم در راستای پایداری تولید هرچه سریع تر نرخ مصوب اصلاح شود.

ممنوعیت صادرات تخم مرغ لغو شد