خبر خوش درباره سهام عدالت | مشکل ۱۵ میلیون وارث بعد از ۱۸ سال برطرف می‌شود

  رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در مراسم رونمایی از این سامانه اظهار داشت: جمعیتی در حدود 50 میلیون نفر در کشور مشمول سهام عدالت هستند که از ابتدای واگذاری سهام عدالت تاکنون (حدود 18 سال) عده‌ای فوت کرده‌اند.

مجید عشقی بیان داشت: در این شرایط دستگاه‌های مختلف به سازمان بورس کمک کردند تا به صورت الکترونیک بتوان آنها را به وراث بدون هیچ کارمزدی انتقال داد.

وی تصریح کرد: فقط نیاز است یکی از وراث با مدارک لازم به یکی از کارگزاری‌ها مراجعه کند و اقدامات لازم را انجام دهد.

دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت نیز گفت: با راه‌اندازی سامانه انتقال سهام متوفیان سهام عدالت ، دغدغه حدود 15 میلیون نفر از وراث متوفیان سهام عدالت بعد از حدود 18 سال برطرف خواهد شد.

سامانه میراث

مهدی حاجی‌وند گفت: وراث متوفیان سهام عدالت در مرحله نخست این طرح ملی می‌توانند به شعب منتخب شرکت‌های کارگزاری سراسر کشور مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: وراث سهام عدالت برای دریافت جدول زمان بندی و تشکیل پرونده باید به درگاه ذینفعان بازار سرمایه به آدرس ­ddn.csdiran.ir­ و برای اطلاع از آخرین اخبار و رویداد‌های این طرح ملی به رسانه‌های رسمی مراجعه کنند.

بر اساس آخرین اطلاعات، بیش از سه میلیون و 700 هزار سهامدار سهام عدالت از سال 1384 فوت کرده‌اند و زیر ساخت‌های لازم برای تعیین تکلیف انتقال سهام این تعداد متوفی فراهم شده است.