به گزارش افکارنیوز، سید علی محمد بزرگواری در گفت و گو با خانه ملت، افزود: دولت در هفته جاری طرحی مبنی بر ارزان فروشی شیر و محصولات لبنی را به اجرا درآورده که می توان گفت این طرح های اورژانسی نه تنها در کاهش قیمت ها موثر نیست، بلکه در مقایسه با گذشته نیز قیمت ها افزایش قابل ملاحظه ای یافته است.

نماینده مردم کهگیلویه و بهمئی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت به تازگی نرخ شیر و محصولات لبنی را اعلام کرده به نحوی که قیمت شیر کم چرب ۹۰۰ تومان تعیین شده، بنابراین طرح دولت ارزان فروشی گفته نمی شود، بلکه گرانفروشی است.

وی تأکید کرد: دولت بهتر است به جای اجرای طرح های اورژانسی و یک شبه، نظارت بیشتری بر قیمت ها داشته باشد تا شاهد چنین وضعی در محصولات لبنی نباشیم.

بزرگواری اظهارداشت: دولت باید از کارخانه های لبنی حمایت های لازم را داشته باشد تا در آینده شاهد افزایش بی رویه قیمت شیر و محصولات لبنی نباشیم.

دبیر کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس تأکید کرد: با ادامه روند افزایش قیمت شیر و محصولات لبنی در آینده تولید این محصول با کاهش همراه بوده که این امر به تولید ملی ضربه وارد می کند.

نماینده مردم کهگیلویه و بهمئی در مجلس با اشاره به اینکه ارتقای کیفیت محصولات لبنی در گروارتقای سطح کیفی شیر خام تولید شده از سوی دامداران است، تصریح کرد: زمانیکه هزینه های تولید شیر خام که مهمترین آن علوفه مورد نیاز دامداری هااست، با افزایش قیمت همراه باشد، شیر خام با کیفیت به دست تولید کننده نرسیده و تولید کننده نیز نمی تواند محصول با کیفیت به مصرف کننده ارایه کند.

دبیر کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با تاکید بر این که برای کاهش قیمت شیر خام باید یارانه ای به بخش دامپروری اختصاص یابد، افزود: اگر این اقدام صورت نگیرد خسارات جبران ناپذیری به دامداری ها وارد می شود.