به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا، بازار بورس کالای ایران شاهد افت شدید قیمت سکه تحویل مهرماه بود به گونهای که با ۳.۲۹ درصد کاهش نسبت به روز شنبه، به قیمت ۸۵۰ هزارتومان رسید.

پس از سکه تحویل مهرماه، سکه تحویل شهریورماه با ۲.۳۸ درصد افت به ۸۲۰ هزارتومان معامله شد و سکه تحویل مرداد نیز با ۲.۳۶ درصد کاهش با قیمت ۷۶۱ هزارتومان فروش رفت.

سکه تحویل تیرماه نیز که به زمان پایان معاملات بورسی و تحویل نزدیک می‌شود کمترین تغییرات منفی را نسبت به دیگر سکه‌ها داشت و با ۱.۸۹ درصد نزول نسبت به روز قبل خود به ۷۲۵ هزارتومان رسید.

محمد کشتی‌آرای، رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با اشاره به کاهش قیمت سکه و طلا در بازار ایران به خبرنگار ایسنا گفت: مسائل سیاسی، نشست مسکو و پس از آن تحریم از عواملی بود که جو روانی ایجاد کرده و باعثبالا‌رفتن قیمت ارز و دلار شد، ولی پس از آن قیمت‌ها روند نزولی به خود گرفته و هم‌چنان این کاهش ادامه دارد.

وی افزود: به دلیل اتفاقاتی که در چند وقت اخیر افتاد، همه تصور می‌کردند که قیمت‌ها به شدت افزایش می‌یابد، ولی این موضوع‌ها فقط جو روانی مقطعی به‌ وجود آورد، ولی بعد از این‌که مردم به این نتیجه رسیدند که اتفاق خاصی نمی‌افتد، تقاضا کاهش یافت.



وی گفت: در حال حاضر روز یکشنبه قیمت سکه تمام طرح قدیم ۷۱۵ هزار تومان، طرح جدید ۷۱۲ هزار تومان، نیم‌سکه ۳۵۸ هزار تومان و ربع سکه ۱۸۳ هزار تومان است. قیمت سکه یک گرمی نیز ۱۰۸ هزار تومان، هر گرم طلای ۱۸ عیار ۷۳ هزار تومان و انس نیز در حال حاضر ۱۵۸۴ دلار است.

البته قیمت دلار در روز گذشته مجددا کاهش یافت و از ۱۹۲۰ تومان به ۱۹۰۳ تومان در پایان روز رسید.