به گزارش افکارنیوز به نقل از ايسنا، بهاي نفت سبك آمريكا براي تحويل در ماه اوت با ۳۵ سنت افزايش به ۸۴ دلار و ۸۰ سنت در هر بشكه رسيد. نفت آمريكا روز جمعه در آخرين تغيير با دو دلار و ۷۷ سنت كاهش ۸۴ دلار و ۴۵ سنت در هر بشكه معامله شده بود.

همچنین در بازار لندن بهای نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه اوت با یک دلار و ۸۳ سنت کاهش ۹۹ دلار و ۱۷ سنت در هر بشکه معامله شد.

چین امروز اعلام کرد که نرخ تورم سالانه این کشور کاهش یافته و به ۲.۲ درصد رسیده که پایین ترین رقم از ژانویه ۲۰۱۰ تاکنون است.

تحلیلگران می‌گویند: کند شدن نرخ تورم چین به سیاستگذاران این کشور فضای بیشتری را برای اجرای محرک‌های اقتصادی و افزایش تقاضای نفت در این کشور می‌دهد.

وزارت کار آمریکا روز جمعه اعلام کرد که این کشور در ماه گذشته ۸۰ هزار شغل ایجاد کرده که نسبت به انتظارات پایین تر بود و این گمانه را بوجود آورد که بانک مرکزی این کشور محرک‌های پولی بیشتری را به اجرا در خواهد آورد.

هفته گذشته بانک مرکزی اروپا و بانک خلق چین هر دو برای ارتقای رشد اقتصادی، میزان وام‌های خود را کاهش دادند.

كارل لري مشاور و فعال عرصه انرژي گفت: ما همچنان با كندي رشد اقتصادي كه به معني كاهش تقاضاي نفت است، مواجه هستيم. ما شاهد بوديم كه بانك مركزي اروپا و بانك چين هر دو براي تضمين بهبود وضعيت اقتصادي اقداماتي را انجام دادند. بانك مركزي آمريكا نيز بايد در اين راستا اقدامات مشابهي را انجام دهد.