بهترین خبر درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان / بازنشستگان بخوانند

نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای سازمان تامین اجتماعی را مکلف کردند در طول سه سال اول برنامه نسبت به متناسب‌سازی مستمری بازنشستگان و شاغلین اقدام کند.

نمایندگان در جلسه علنی و در ادامه بررسی موارد ارجاعی از کمیسیون تلفیق، جزء ۲ بند الحاقی ۲ ماده ۲۹ لایحه برنامه هفتم توسعه را تصویب کردند.

طبق این مصوبه، سازمان تامین اجتماعی مکلف است با تایید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در طول سه سال اول برنامه نسبت به متناسب سازی مستمری بازنشستگان و شاغلین اقدام کند به نحوی که در پایان سال سوم نسبت مستمری بازنشسته به حداقل دستمزد همان سال، با ۹۰ درصد نسبت اولین مستمری بازنشستگی به حداقل دستمزد سال برقراری مستمری، متناسب گردد.

این متناسب سازی در سال اول به میزان ۴۰ درصد و در سال های دوم و سوم هر کدام ۳۰ درصد مابه التفاوت تا ۹۰ درصد یاد شده خواهد بود.

سید سلمان ذاکر عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت : همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مطالبه آن‌ها، دولت و مجلس بوده است. در برنامه هفتم مصوب کردیم که ۹۰% حقوق شاغلین به بازنشستگان داده شود.

تصویب متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در کمیسیون تلفیق برنامه هفتم| افزایش پلکانی حقوق بازنشستگان

وی افزود: این پیشنهاد از طرف کمیسیون اجتماعی بود. اما به لحاظ بار مالی سنگین این موضوع به تدریج تصویب شد.

ذاکر اظهار داشت : این‌گونه است که در ۱۴۰۳ چهل‌درصد ۱۴۰۴ سی‌درصد دیگر و ۱۴۰۵ سی‌درصد بعدی به مرور زمان برای بازنشستگان لشکری و کشوری اعمال شود.عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: همسان‌سازی تامین اجتماعی مشکلاتی داشته است. این موضوع مشابه حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری بود، اما مشکلاتی باعث شد به کمیسیون تلفیق ارجاع شود و پس از اصلاحات مجددا بررسی شود.