آمادگی ۱۰۰ درصدی برای انتقال پایدار گاز در زمستان

غلامعباس حسینی، از پایان موفقیت‌آمیز تعمیرات اساسی خطوط لوله و تأسیسات تقویت فشار گاز ، از آمادگی کامل شرکت انتقال گاز ایران برای ورود به فصل سرد سال خبر داد.

وی گفت: با توجه به نتایج پیگرانی هوشمند و طول عمر خطوط لوله و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، تعمیرات اساسی خطوط لوله و تأسیسات تکمیل شده است تا برای فصل سرد سال، مشکلی نداشته باشیم.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران ادامه داد: این شرکت با بیش از ۳۹ هزار کیلومتر خطوط انتقال و تعداد ۹۰ ایستگاه تقویت فشار از آمادگی لازم برای استمرار انتقال گاز برخوردار است.

حسینی با بیان اینکه رکورد ظرفیت انتقال گاز سال گذشته ۲۷۳.۸ میلیارد مترمکعب بوده است، تصریح کرد: پارسال با توجه به شرایط ویژه آب و هوایی، همکاران در شرکت ملی گاز و در همه بخش‌ها تلاش خود را به‌کار گرفتند تا انتقال گاز و سپس توزیع آن به مبادی مصرف، بدون تأخیر و در کمترین زمان ممکن انجام شود.

وی با اشاره به بهره‌برداری از سه ایستگاه تقویت فشار گاز و برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی پنج ایستگاه تقویت فشار گاز دیگر گفت: همچنین بهره‌برداری از ۱۱۵۲ کیلومتر خط لوله فشار قوی گاز که به مجموع خطوط انتقال افزوده شده، در عبور موفق از زمستان پیش رو، بسیار مؤثر خواهد بود.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران یادآور شد: شرکت انتقال گاز اکنون با افزایش خطوط انتقال و اقدام‌های انجام‌شده توانایی انتقال روزانه ۹۵۰ میلیون مترمکعب گاز به مبادی مصرف را دارد و امیدواریم با این افزایش ظرفیت در انتقال گاز، به هدف اصلی که انتقال ۱۱۰۰ میلیون مترمکعب گاز در روز است نیز دست یابیم.

آمادگی ۱۰۰ درصدی برای انتقال پایدار گاز در زمستان