با این روش قبض گاز رایگان بگیرید | پاداش صرفه جویی مشترکان گاز

مسلم رحمانی در دومین میزگرد تخصصی اصحاب رسانه و مدیران شرکت ملی گاز ایران در خصوص جزییات پاداش صرفه جویی اظهار کرد: طبق مصوبه امسال دولت درباره پاداش صرفه‌جویی، فرصت خوبی مهیا شده و اگر مشترکان در بازه زمانی ۱۶ آذر تا ۱۵ اسفندماه نسبت به دوره مشابه در سال پیش ۱۰ تا ۳۵ درصد کمتر مصرف کنند، از پاداش بیش از ۱۰ برابر قیمت متوسط سه پله نخست بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه با این تفاسیر مشترکان نه‌تنها هزینه‌ای پرداخت نخواهند کرد، بلکه مبلغی نیز به عنوان پاداش صرفه‌جویی دریافت می‌کنند و در قبض خود مشاهده خواهند کرد، گفت: به طور مثال یک مشترک در تهران یعنی اگر یک بخاری که همواره روشن است را چهار ساعت در روز خاموش کند بی‌شک شامل این پاداش می‌شود.

مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز اظهار کرد: مصرف ۱.۳ درصد مشترکان پرمصرف نزدیک به پنج درصد کل مصرف بخش خانگی یعنی پنج میلیارد مترمکعب است.

به گفته رحمانی، تعرفه‌های گاز امسال نسبت به سال ۱۴۰۱ تغییری نکرده اما امسال فاصله پلکان‌ها ۱۰۰ تایی شده است، در برخی مناطق حدود ۸۰ درصد مشترکان چه شهری چه روستایی مصارف غیر متعارف دارند به طور مثال در یک منزل هفت بخاری همزمان روشن است.

وی با بیان اینکه اکنون ۱۲۵۳ شهر و بیش از ۳۹ هزار و ۷۰۰ روستای کشور در مجموع با ضریب بهره‌مندی ۹۴ درصد به شبکه گاز کشور متصل است.

رحمانی با بیان اینکه حدود ۴۰۰ نیروگاه، ۱۵۲ هزار صنعت، ۷۲۴ صنعت بزرگ شامل پتروشیمی‌ها، سیمان، صنایع فلزی از کار بهره مند هستند، گفت: از این تعداد دو میلیون مشترک بخش عمومی شامل تجاری، اداری و مذهبی، ۲۵.۷ میلیون مشترک بخش خانگی شامل ۳۰ میلیون واحد مسکونی می‌شوند.

با این روش قبض گاز رایگان بگیرید | پاداش صرفه جویی مشترکان گاز

مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه اکنون بیش از ۳۳۰۰ پروژه گازرسانی در حال اجراست که به هزینه‌کرد ۳۳ هزار میلیارد تومان نیاز دارد و تاکنون ۱۵ هزار میلیارد تومان پیشرفت فیزیکی داشتند، اظهار کرد: گازرسانی به ۲۷ شهر و ۳۲۰۰ روستا در حال اجراست که ۱۷ هزار میلیارد تومان باقی سرمایه را برای تکمیل نیاز دارند که تا ۲۶ همت قابلیت افزایش دارد بنابراین امیدوارم مسئله بودجه زودتر حل شود.

رحمانی با بیان اینکه مصرف بخش خانگی طی ۱۰ سال اخیر رو به افزایش بوده است و افزایش تعداد مشترکان در این زمینه قابل توجه است، اظهار کرد: هرچند درصد مشترک‌پذیری در بخش صنعتی و نیروگاهی بیشتر از بخش خانگی بوده است اما در نیمه دوم هر سال، مصرف گاز بخش خانگی در اولویت قرار می گیرد.

وی در پایان با بیان اینکه مصرف بخش صنعت پارسال ۵۰ میلیارد مترمکعب بوده که نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش یافته است، این موضوع شامل بخش سیمان هم می‌شود.