ماشین ۵۰ میلیاردی خیابان فرشته تهران واقعیت دارد؟

اخیرا ویدئویی در فضای مجازی منتشر شده که خودروی خاص رضوانی را در حال حرکت در خیابان فرشته نشان می‌دهد. این فیلم که حواشی بسیاری هم داشته، فیک بوده و صرفا یک ویدئو تبلیغاتی است. اما حالا این غول بی‌شاخ و دم آمریکایی که زیر نظر یک ایرانی ساخته شده، چه ویژگی‌هایی داشته که اینقدر سر و صدا به پا کرده است؟

در ابتدا بیایید نگاهی به برند رضوانی بیندازیم؛ رضوانی موتورز یک کمپانی طراح خودرو ایرانی آمریکایی و تولیدکننده خودروهای سوپر اسپرت در ارواین کالیفرنیا است. رضوانی موتورز توسط فریس رضوانی، یکی از طراحان خودروهای سوپر اسپرت تأسیس شد که قبلاً با آستون مارتین و فراری کار می‌کرد.

تا به حال محصولاتی مانند بیست (Beast)، بیست ایکس (Beast X)، بیست آلفا (Beast Alpha) و تانک از این خودروساز به جهانیان معرفی شده است. اما آخرین خودروی این شرکت که در این ویدئوی ساختگی هم حضور دارد، ونجنس (انتقام) نام دارد.

ماشین ۵۰ میلیاردی خیابان فرشته تهران واقعیت دارد؟

 

این خودرو یک شاسی‌بلند بزرگ و غول پیکر است که بر اساس کادیلاک اسکلید ساخته شده است. طراحی ونجنس توسط میلان ایوانوف انجام شده که سابقه‌ی کار در شرکت‌های تولیدکننده‌ی بازی‌های کامپیوتری دارد. فریس رضوانی هدف از تولید آن را ورود یک کانسپت تخیلی موجود در بازی‌های ویدیویی به زندگی واقعی بیان کرده است.

ماشین ۵۰ میلیاردی خیابان فرشته تهران واقعیت دارد؟

 

پنل‌های ضد گلوله در سراسر بدنه‌ نصب شده‌اند و خریدار می‌تواند انواع لباس‌های ضد گلوله با کلاه‌خود و ماسک گاز را نیز سفارش دهد.

کابین این خودرو جایی است که به طور واضح نشان می‌دهد، ونجنس براساس کادیلاک اسکلید ساخته شده است. به جز تغییر در لوگو، تفاوت دیگری با کابین اسکلید دیده نمی‌شود. صفحه‌نمایش بزرگ و منحنی این کابین متشکل از نمایشگرهای ۷.۲، ۱۴.۲ و ۱۶.۹ اینچی است.

ماشین ۵۰ میلیاردی خیابان فرشته تهران واقعیت دارد؟

امکانات و تجهیزات فضای داخلی ونجنس عبارتند از صندلی‌های ۱۲ حالته برقی جلو، کنترل آب و هوای سه منطقه‌ای، سیستم صوتی AKG با ۱۹ اسپیکر، گرمکن صندلی‌های جلو و عقب، شارژر وایرلس و صندلی‌های خلبانی ردیف دوم و ...

با توجه به ساخته شدن ونجنس بر مبنای اسکلید، سه پیشرانه این شاسی بلند کادیلاک روی آن نصب می‌شود. پیشرانه اول، یک موتور ۶.۲ لیتری V۸ است که ۴۲۰ اسب‌بخار قدرت و ۶۲۳ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

ماشین ۵۰ میلیاردی خیابان فرشته تهران واقعیت دارد؟

پیشرانه بعدی ۳ لیتری توربودیزل و شش سیلندر خطی است که ۲۷۷ اسب‌بخار قدرت و ۶۲۳ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. قدرتمندترین پیشرانه که در نسخه V کادیلاک اسکلید هم حضور دارد، یک موتور ۶.۲ لیتری سوپرشارژ با قدرت ۶۹۰ اسب‌بخار و گشتاور ۸۸۵ نیوتن‌متری است.

هر سه پیشرانه به یک گیربکس ده سرعته اتوماتیک متصل هستند. قیمت پایه این خودرو حدود ۲۴۹ هزار دلار اعلام شده است.