عرضه هر عدد تخم‌مرغ بالاتر از ۴ هزار تومان گرانفروشی است

حمیدرضا کاشانی از کاهش قیمت تخم مرغ خبر داد و گفت: قیمت کنونی هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری با کاهش یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار تومانی به ۴۷ هزار و ۵۰۰ تا ۴۸ هزار تومان رسیده است.

او با بیان اینکه کمبودی در عرضه تخم مرغ نداریم، افزود: هم اکنون با مازاد تولید تخم مرغ روبرو هستیم که با صادرات بازار را مدیریت می کنیم.

کاشانی ادامه داد: برآوردها حاکی از آن است که تولید تخم مرغ با افزایش ۳ تا ۴ هزار تنی به ۱۱۲ هزار تن برسد و هرچه به ایام پایانی سال نزدیک شویم، تولید افزایش می یابد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن روند تولید تخم مرغ را مطلوب اعلام کرد و افزود: برآوردها حاکی از آن است که تولید تخم مرغ تا پایان سال به یک میلیون و ۳۰۰ هزارتن برسد.

او درباره آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ گفت: بنابر آمار از ابتدای سال ۱۰۶ هزارتن تخم مرغ صادر شده است. همچنین در آذرماه ۵ هزارتن تخم مرغ صادر شد و پیش بینی می شود که طی ماه های باقی مانده تا پایان سال حداقل ۵ هزارتن صادر شود.

کاشانی قیمت هرکیلو تخم مرغ برای مصرف کننده در میادین میوه و تره بار و فروشگاه های زنجیره ای را ۵۶ هزارتومان اعلام کرد و افزود: با توجه به قیمت مصوب، نرخ منطقی هر عدد تخم مرغ فله در خرده فروشی ۴ هزارتومان است.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن با بیان اینکه شرایط نهاده دامی به روال عادی بازگشته است، گفت: قیمت مصوب هرکیلو کنجاله سویا ۲۱ هزارتومان و ذرت ۱۰ هزار تومان تا ۱۱ هزار و ۲۰۰ تومان است.

 

عرضه هر عدد تخم‌مرغ بالاتر از ۴ هزار تومان گرانفروشی است