نرخ عوارضی قطعه دوم آزاد راه تهران _ شمال هنوز تایید نشده است

خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور گفت: هنوز نرخ عوارض  قطعه دوم‌ آزادراه  تهران _ شمال توسط وزیر راه وشهرسازی تایید نشده است و مسافران این مسیر همچنان با نرخ قطعه یک و تونل البرز از این مسیر عبور کرده و برای قطعه دوم عوارضی پرداخت نمی کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر نرخ عوارضی قطعه یک آزادراه تهران- شمال در روزهای عادی ۳۸ هزار تومان و در ایام پیک ۵۰ هزار تومان است. همچنین قیمت عوارضی تونل البرز در قطعه دوم در روزهای عادی ۳۰ هزار تومان و در روزهای پیک و تعطیل ۵۰ هزار تومان است. نرخ عوارضی در قطعه چهارم که در مسیر مرزن آباد است  هم ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان در نظر گرفته شده‌است.

معاون وزیر راه وشهرسازی در خصوص الکترونیکی شدن عوارض آزاد راه های کشور هم گفت: اگر در عوارض آزادراهی، مردم در پرداخت الکترونیکی همراهی کنند، همه سازنده های آزادراه تمایل دارند الکترونیکی بگیرند، اما مشکل این است که برخی مردم پرداخت نمی‌کنند. در ۴سال گذشته هیچ یک از شرکت های بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در ساخت آزاد راه پای کار نیامده اند چرا که بازگشت سرمایه ای برای آنها ندارد.

وی افزود: عوارض آزادراهی در مسیر تهران-شمال ابتدا الکترونیکی بود، اما فقط ۱۷ درصد مردم عوارض الکترونیکی را پرداخت کردند، هزینه نگهداری مسیر هم از این طریق تامین نشد. بنابراین با همکاری مردم همه آزادراه‌ها الکترونیکی می‌شود. 

نرخ عوارضی قطعه دوم آزاد راه تهران _ شمال هنوز تایید نشده است