آخرین خبر از نقل و انتقالات سپاهان در نیم فصل | جدایی ۳ بازیکن سپاهان

متقاضیان تسهیلات روستایی با مبلغ جدید ۳۵۰ میلیون تومان می‌توانند با مراجعه به شعب ۹ بانک عامل درخواست داده و برای نوسازی و ساخت مسکن روستایی استفاده کنند.

چهارم آبان امسال بود که مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی از تصویب افزایش وام نوسازی و ساخت مسکن روستایی از ۲۰۰ میلیون تومان به ۳۵۰ میلیون تومان در هیات دولت خبر داد.

وی با اشاره به سود پنج درصدی تسهیلات مذکور، مصوبه دولت را خبر خوبی برای حوزه مسکن روستایی دانست و افزود: با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تسهیلات مسکن روستایی، شاهد رونق بیشتر ساخت‌وساز در روستاها خواهیم بود.

در ادامه، چهارم دی‌ماه بانک مرکزی بخشنامه افزایش سقف فردی تسهیلات مسکن روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر به مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان با نرخ سود پنج درصد را به ۹ بانک ابلاغ کرد. بر این اساس، ۹ بانک عامل ملت، مسکن، تجارت، ملی، صادرات، سپه، رفاه کارگران، کشاورزی و پست‌بانک برای پرداخت تسهیلات جدید مکلف شدند.

در این زمینه، معاون امور مسکن روستایی بنیاد مسکن افزود: ۹ بانک عامل یاد شده که از سوی بانک مرکزی برای پرداخت این تسهیلات تعیین شده‌اند، از امروز ابلاغ استانی تسهیلات را آغاز کرده‌اند.

مجید جودی خاطرنشان‌کرد: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به شعب بانک‌های مذکور، تقاضای خود را برای دریافت تسهیلات ثبت کنند.

وی بیان‌ کرد: بنیاد مسکن ۳۵۰ هزار متقاضی را به بانک‌ها معرفی خواهد کرد و هم‌اکنون ۱۰۰ هزار پرونده آماده در همین زمینه وجود دارد و افرادی که درخواست داده‌اند نیز می‌توانند با مراجعه به بنیاد مسکن در استان‌ها و شهرستان‌ها به تکمیل پرونده‌های خود بپردازند.

معاون امور مسکن روستایی بنیاد مسکن ادامه‌داد: آن دسته از متقاضیانی که پیش از این برای دریافت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی درخواست داده بودند و هنوز این تسهیلات را دریافت نکرده‌اند، وام آنان اتوماتیک‌وار به ۳۵۰ میلیون تومان افزایش خواهد یافت.

به گفته جودی، اقساط بازپرداخت تسهیلات جدید با نرخ سود پنج درصد، حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در ماه خواهد بود.

برپایه این گزارش، سال گذشته وام مسکن روستایی از ۱۰۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت، اما امسال از ۲۰۰ میلیون تومان به ۳۵۰ میلیون تومان رسیده است.

دریافت وام مسکن روستایی از امروز در ۹ بانک