از سایت کاریابی ادمین پلاس رونمایی می‌شود

مجیدی‌نژاد در ابتدای این نشست خبری به فعالیت‌هایی خود در زمینه برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی برای ادمین‌ها اشاره کرد. به گفته مجیدی‌نژاد، تعداد کسانی که در شبکه‌های اجتماعی مشغول به فعالیت هستند روز‌به‌روز افزایش می‌یابد و می‌توان این موضوع را فرصتی برای آگاهی‌بخشی و کسب درآمد دید. در نتیجه، مریم مجیدی‌نژاد سایتی را راه‌اندازی کرده و با برگزاری دوره‌های آموزشی، راه و رسم ادمین شدن را آموزش می‌دهد و حالا در قدم بعدی‌اش از سایت کاریابی ادمین‌پلاس رونمایی می‌کند.

فرید مجدم، مدیر روابط‌ عمومی ادمین پلاس درباره دوره‌های آموزشی‌ برگزار شده توسط مجیدی‌نژاد به خبرنگاران گفت: «از اواخر بهمن ۹۸ که کرونا آمد، رفتار کسب‌وکارها تغییر کرد. فروش‌های اینستاگرامی افزایش یافت. خرید در ایران به‌صورت آنلاین از طریق پیج‌های اینستاگرامی انجام می‌شد. دسترسی‌پذیری در کشور ما به‌خوبی انجام نشده اما توانستیم برای بیش از ۱۰۰ معلول در سطح کشور بیش از ۱۰۰۰ خانم توانسته‌اند اشتغال داشته باشند.»

مدیر روابط عمومی ادمین‌پلاس، بر این باور است که این سایت مصداق کارآفرینی اجتماعی است و آن‌ها تاکنون توانسته‌اند برای زنان بی‌سرپرست، بدسرپرست، سربازان و حتی مهاجران افغان اشتغال‌زایی کنند. مجدم گفت: «چالشی که در صنعت و آموزش وجود دارد، کمبود مهارت‌آموزی است. ما در ادمین‌پلاس فاصله صنعت و محیط آکادمیک را کمتر کرده‌ایم و دانشجویان ما می‌توانند مهارت‌هایی را بیاموزند که گرافیست‌ها، تولیدکنندگان محتوا و حتی تدوین‌گرها بلدند.»

مجیدی‌نژاد، بنیان‌گذار سایت تخصصی ادمین پلاس که متولد ۷۸ است و تجربه زندگی در خارج از کشور را برای مدتی داشته‌است، هدف از راه‌اندازی سایت ادمین‌پلاس را اشتغال‌زایی کسانی عنوان کرده که در کلاس‌های آموزشی او شرکت کرده‌اند و در مرحله بعد اشتغال‌زایی برای افرادی که قصد دارند از  طریق کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی درآمدزایی کنند. این جوان کارآفرین با اشاره به همکاری وب‌سایت ادمین‌ پلاس با وزارت علوم تاکید می‌کند که مدرکی که به دانشجویانش می‌دهد مورد تایید این وزارتخانه است. او به افکارنیوز گفت: «رونمایی از پلتفرم کاریابی ادمین‌پلاس ۱۶ دی در برج میلاد انجام می‌شود. ما بیش از ۱۰۰ هزار مهارت‌جو تربیت کرده‌یم و هدفمان این است که مهارت‌جوهایمان به استقلال و اهداف مالی مورد نظر خود برسند و از مهارت‌هایی که آموخته‌اند کسب‌ درآمد کنند.»

مجیدی‌نژاد، تاکید کرد: «تاکنون اطلاعات کاملی درباره شغل ادمینی وجود نداشته است و ما سعی کرده‌ایم در این زمینه فرهنگ‌‌سازی کنیم چون هنوز هم خیلی‌ها درباره شغل ادمینی چیزی نمی‌دانند. تمرکز اصلی ما در دوره‌هایی که برگزار می‌کنیم، فروش بیشتر است و چالش‌های مدیران کسب‌وکار در زمینه فروش محصولات را بررسی می‌کنیم.»

موسس وب‌سایت ادمین پلاس، مدیر شبکه‌های اجتماعی را یک کسب‌وکار منعطف و سازگار با هر گروه سنی‌ای عنوان کرد و در ادامه افزود که این شغل مناسب نوجوانانی است که می‌خواهند در اوقات فراغت‌شان درآمدزایی کنند و در زمینه مالی مستقل شوند. به گفته مجیدی‌نژاد، آن‌ها حتی شاگردانی داشته‌اند که در روستاهای دورافتاده زندگی می‌کردند اما توانسته‌اند با یادگیری مهارت‌های فروش، پشتیبانی و تولید محتوا درآمدهای خوبی داشته باشند.

مجدم، مدیر روابط‌ عمومی ادمین پلاس نیز تاکید کرد که تمرکز آن‌ها بر تولید محتوا و فروش است. مجیدی‌نژاد درباره سرفصل‌های دوره آموزشی‌اش به خبرنگاران گفت: «دوره‌هایی چون آشنایی با کسب‌وکارهای اینستاگرامی، امنیت پیج، مدیریت پلتفرم، تکنیک‌ها و ترندهای محتوا، فروش تلفنی و دایرکت، تبلیغات، کپی‌رایتینگ و تیترنویسی، نرم‌افزارهای ویرایشگر تصویر و ویدیو شرکت ادوبی، اپلیکیشن‌های ویرایش با موبایل، طراحی کمپین‌های فروش، طراحی وب‌سایت، مسائل حقوقی، حفظ پروژه و درآمد دلاری از سرفصل‌های دوره آموزشی ۳ ماهه ما هستند که در مجموع ۷۰ ساعت به آن اختصاص داده شده است.»

موسس ادمین پلاس توضیح داد که در ابتدای راه هیچ رقیبی نداشته‌اند، اما در این سال‌ها وب‌سایت‌هایی در زمینه آموزش برای ادمین‌ها راه‌اندازی شده‌اند با این‌حال هنوز هیچ پلتفرمی برای کاریابی ادمین‌ها در ایران وجود ندارد و ادمین پلاس اولین سایت تخصصی کاریابی در کشور است. به گفته مجیدی‌نژاد، داستان دانشجویانش و رضایت آن‌ها اهمیت بسیاری برای او دارد و نزدیک به ۳ سال است که یک بانک اطلاعاتی‌‌ را با هدف شناسایی نیروی کار متخصص در سایت مریم مجیدی‌نژاد راه‌اندازی کرده‌ و ۲۵ هزار نفر از دانشجویانش شاغل شده‌اند. او از همکاری با ۲ هزار کارفرما در این سال‌ها خبر داده و بزرگترین چالش فعالیت به عنوان ادمین را نداشتن یک روش قیمت‌گذاری دقیق عنوان کرده است.

او در ادامه نسبت به ثبت این شغل در اتاق اصناف طی۶ ماه آینده اظهار امیدواری کرد. مدیر روابط‌ عمومی ادمین پلاس در ادامه به به‌روزرسانی سرفصل‌های آموزشی توسط مریم مجیدی‌نژاد با توجه به آخرین تغییرات شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت که آن‌ها قصد دارند نقش قابل توجه‌ای در شناخت شغل ادمینی را ایفا کنند و کارشان را در دو بخش آموزش‌هایی که قالب دانشگاهی دارند و کاریابی برای دانشجویان گسترش دهند. این وب‌سایت در ابتدای راه خود تنها به اشتغال‌زایی برای دانش‌پژوهان دوره‌های مریم مجیدی‌نژاد اختصاص دارد و براساس آن‌چه مدیر روابط‌عمومی ادمین پلاس گفته است، از ۳ ماه دیگر برای تمام ادمین‌های ایران قابل استفاده است.

02