ورود ۱۰ فروند هواپیما به ناوگان هوایی کشور تا پایان سال

حدود یک ماه پیش محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ در خصوص تعداد هواپیماهای وارد شده به کشور گفته بود طی دوسال گذشته  ۷۰ فروند ناوگان هوایی وارد کشور شده که‌ نقش موثری  در نوسازی صنعت هوایی کشور دارد  و این موضوع در شرایطی رخ داده است که تحریم ها فشار زیادی به صنعت هوایی  کشور وارد کرده است. 

در همین رابطه حمیدرضا بزمی کارشناس صنعت هوایی  با بیان اینکه صنعت هوانوردی ایران پس‌از دوره انقلاب اسلامی دستخوش تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان بوده و بدون شک روند رو به رشد این صنعت را بسیار با موانعی رو به‌رو کرده است گفت: ایران از گستردگی‌های جغرافیایی مانند تنوع آب و هوایی منحصر به فرد برخوردار است که این موضوع نیازهای پتانسیل گردشگر از خارج ایران را نیز به خود جذب می‌کند.

وی افزود: ایران از نیروهای توانمندی در این صنعت مهم برخوردار است که با تکیه بر افراد متخصص در این حوزه می‌توان این صنعت را رو به جلو حرکت داد و در برابر تحریم‌های هوایی ظالمانه علیه کشورمان مبارزه کنیم. یک شرکت یا سازمان تخصصی نمی‌توان با رویکرد سیاسی مدیریت کر؛ زیرا واگذاری مدیریت شرکت‌های هواپیمایی به دست مدیران مربوطه این صنعت پیشرفت قابل لمسی را برای کشور به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه استفاده از توان  ظرفیت‌های  مدیریتی نقش موثری در افزایش ناوگان هوایی کشور داشته است گفت: قابل تأمل است که تعداد هواپیماهای شرکت هواپیمایی  آسمان از سه فروند به هشت فروند رسیده که پیش بینی می‌شود تا عید ۱۴۰۳ به ۱۰ فروند خواهد رسید.

بزمی بیان کرد: با انتخاب مدیران و مسئولان  صاحب صلاحیت در صنعت هوایی و استفاده از متخصصان هر صنعت، روند تأثیر گذاری تحریم‌ها را با مدیریت‌های قوی کمرنگ کنیم.

گفتنی است نوسازی ناوگان هوایی کشور خود نقش بسیار موثری در بهبود صنعت هوایی و کاهش میزان تاخیرات و نقص فنی در این بخش دارد

ورود ۱۰ فروند هواپیما به ناوگان هوایی کشور تا پایان سال