شرایط دریافت وام مسکن چیست؟

خرید خانه برای بسیاری از افراد به ویژه جوانان کار دشواری استاز این رو دریافت تسهیلات مختلف برای این منظور می‌تواند راه گشای خوبی باشد. وام مسکن از جمله تسهیلاتی است که دریافت آن نیاز به حصول چند شرط الزامی دارد.

برای دریافت وام مسکن باید مدارک و مستنداتی را آماده و به بانک ارائه کنید. سپس در نوبت انتظار دریافت وام قرار گرفته و در نهایت مبلغ مورد نیاز را دریافت خواهید کرد. در ادامه شرایط دریافت وام مسکن آورده شده است.

روش ثبت‌ نام وام مسکن

دو شیوه برای ثبت‌ نام وام مسکن وجود دارد که یکی از آنها ثبت‌ نام حضوری و دیگری آنلاین است. در شیوه‌ حضوری باید با در دست داشتن مدارک مورد نیاز به شعب بانک مورد نظر مراجعه کنید. سپس توسط کارمند بانک پرونده وام شما تشکیل شده و در نوبت قرار می‌گیرد. اما در روش دوم که ثبت‌نام آنلاین است دیگر نیازی به مراجعه حضوری ندارید. بعد از وارد شدن با سامانه بانک موردنظر بر روی گزینه درخواست تسهیلات کلیک کنید. سپس مراحل خواسته شده را به دقت تکمیل کرده و در انتها کد احراز هویت را ثبت کنید. این کد به شماره موبایل شما از طرف بانک پیامک می‌شود. در نهایت نوع و محل دریافت تسهیلات مسکن را تعیین کرده و آن را ثبت کنید.

شرایط دریافت وام مسکن

برای دریافت وام مسکن اولین نیاز افتتاح حساب بانکی است. در واقع فردی که شرایط و امکان بازگشایی حساب بانکی را نداشته باشد قادر به اقدام برای وام مسکن نیست. علاوه بر این مورد هر بانک و موسسه ارائه دهنده وام مسکن شرایط مخصوص به خود را دارد. اما در حالت کلی داشتن یک سری از شروط در همه بانک‌ها برای دریافت وام مسکن الزامی می‌باشد. این شرایط عبارتند از:

داشتن حداقل ۱۸ سال سن برای کسانی که درخواست وام خرد مسکن دارند.

شخص وام گیرنده نباید چک و سفته برگشتی در هیچ بانک و موسسه مالی داشته باشد.

داشتن معوقات بانکی مانع از دریافت این وام در بیشتر بانک‌ها و موسسات مالی می‌شود.

برای دریافت وام خرید مسکن در سال ۱۴۰۲ باید حساب پس‌انداز در بانک مورد نظر داشته باشید. البته امکان خرید اوراق ممتاز وام خرید مسکن در بانک‌ها نیز وجود دارد.

شرایط جدید دریافت وام مسکن ۱۴۰۲ اعلام شد

درآمد شخص متقاضی وام خرید مسکن با مبلغ اقساط تناسب کافی را داشته باشد. در حقیقت بانک‌ها و موسسات مالی به میزان درآمد افراد در تعیین سقف وام اعطایی نگاه می‌کنند.

برای اطلاع دقیق‌تر از شرایط مورد نیاز به سایت بانک مورد نظر خود برای دریافت وام مراجعه کنید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت وام مسکن

ارائه اصل شناسنامه و فتوکپی از همه صفحات آن

ارائه اصل کارت ملی هوشمند و فتوکپی آن

ارائه اصل شناسنامه و کارت ملی هوشمند ضامن فرد متقاضی

ارائه نمودن گواهی اشتغال به کار و فیش حقوق فرد متقاضی

ارائه نمودن اصل و کپی از سند ملک ( ضوابط بانک مورد نظر در این زمینه باید رعایت گردد.)

ارائه نمودن اصل و فتوکپی از پروانه ساختمان ( قدمت و سال ساخت بنا باید مشخص باشد.)

ارائه دادن کارت پایان خدمت برای متقاضیان مرد