زمینه رشد برای بزرگترین بازار خودرو‌های الکتریکی جهان فراهم شد

طبق وب سایت این خودروساز ، قیمت اولیه سدان مدل ۳ پایه ۵.۹ درصد کاهش یافت و به ۲۶۱ هزار و ۴۰۰ یوان (۳۶،۸۱۴ دلار) رسید. قیمت اولیه خودروی اسپرت مدل Y از ۲۶۶ هزار و ۴۰۰ یوان به ۲۵۸ هزار و ۹۰۰ یوان کاهش یافت که کاهش ۲.۸ درصدی را نشان می‌دهد.

این اقدامات ممکن است فشار بیشتری را بر روی رقبای تسلا برای کاهش قیمت‌ها ایجاد کند، زیرا این خودروساز آمریکایی در ابتدا باعث دور طولانی‌مدت تخفیف در ژانویه ۲۰۲۳ شد و تولیدکنندگان محلی مانند اکسپنگ و بی‌وای‌دی و خودروسازان جهانی مانند فولکس‌واگن همگی مجبور به کاهش قیمت‌ها برای دفاع از خود شدند. موقعیت‌های بازار تا سال ۲۰۲۳، با تنها یک سوم از خودروسازان محلی در نهایت به اهداف فروش سالانه خود می‌رسند.

در همین حال، پیش‌بینی می‌شود که بازار خودرو‌های برقی چین برای دومین سال در سال ۲۰۲۴ کند شود، زیرا بهبود اقتصادی این کشور پس از همه‌گیری بر احساسات مصرف‌کننده فشار می‌آورد. انجمن خودرو‌های مسافری چین در اوایل این هفته اعلام کرد، پیش‌بینی می‌شود که محموله‌های خودرو‌های هیبریدی و پلاگین هیبریدی به نمایندگی‌ها در سال جاری ۲۵ درصد افزایش یابد و به ۱۱ میلیون دستگاه برسد. این در مقایسه با رشد ۳۶ درصدی در سال ۲۰۲۳ و سرعت ۹۶ درصدی در سال ۲۰۲۲ است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، تسلا که عمدتاً فقط به مدل ۳ و مدل Y برای فروش متکی است، به طور فزاینده‌ای از کاهش قیمت برای جذب خریداران استفاده می‌کند. فروش خودرو‌های برقی در چین در سال گذشته ۳۷ درصد افزایش یافت و تحویل خودرو‌های برقی خالص و پلاگین هیبریدی به ۸.۹ میلیون دستگاه رسید.

زمینه رشد برای بزرگترین بازار خودرو‌های الکتریکی جهان فراهم شد