پیش بینی قیمت دلار در سال ۱۴۰۳

قیمت دلار در دو روز ابتدایی هفته گذشته در نیمه بالای کانال ۵۳ هزار تومانی نوسان داشت و با وجود آرامش در مسائل سیاسی به قیمت ۵۱ هزار تومانی قبل از حمله موشکی سپاه به مواضع تروریست‌ها برنگشته است.

 

کف سازی دلار در منطقه ۵۲ هزار تومانی

در همین راستا مجتبی دیبا کارشناس اقتصادی و تحلیلگر بازار‌های مالی با نگاه تکنیکالی به شاخص دلار، قیمت ۵۲ هزار تومانی را منطقه تعادلی جدید این اسکناس در نظر گرفته است. او در این باره به تجارت‌نیوز گفت: «هفته گذشته، مقاومت ۵۲ هزار و ۳۰۰ تومانی اسکناس آمریکایی متاثر از سیگنال‌های نامساعد سیاسی شکسته شد و پولبک کندل در این فضا صورت گرفت. در مرحله بعد، سقف مقاومت ۵۳ هزار و ۵۰۰ تومانی شکسته شد که هدف مقاومتی بعدی آن، می‌تواند قیمت ۵۵ هزار و ۷۰۰ تومانی باشد.»

وی پیش از حمله موشکی سپاه به مواضع تروریستی کشور‌های همسایه، کف تعادلی اسکناس دلار را قیمت ۵۰ هزار تومانی عنوان کرده بود.

دلار ۶۰ هزار تومانی می‌شود؟

این تحلیلگر اقتصادی عنوان کرد: «در صورت ورود حجم (عرضه دلار) به بازار ارز می‌توان بار دیگر کف حمایتی ۵۲ هزار تومان را برای دلار در نظر گرفت.».

اما آیا قیمت دلار در صورت ارسال سیگنال‌های مساعد سیاسی تا کف کانال ۵۲ هزار تومان برمی‌گردد؟ دیبا در پاسخ به این پرسش اظهار کرد: «بله؛ اما دیگر نمی‌توان برای این اسکناس محدوده ۵۰ و ۵۱ هزار تومانی را در نظر داشت. فضای قیمتی جدید و تعادلی در منطقه ۵۲ هزار تومانی شکل گرفته است. به نظر می‌رسد تا زمان برگزاری انتخابات و سال آینده کف قیمت دلار در محدوده ۵۲ هزار تومانی تثبیت شود. اما شکستن محدوده ۶۰ هزار تومانی را نیز می‌توان در نظر داشت.»

پیش بینی قیمت دلار در سال آینده

دیبا همچنین درباره چشم انداز فتح کانال ۶۰ هزار تومانی دلار، گفت: «به نظر می‌رسد دلار تا پایان بهار ۱۴۰۳ این محدوده را دیده و در قیمت ۶۰ هزار تومانی تثبیت شود. مگر اینکه فروش نفت بالا برود و ارز‌های جدید وارد کشور شوند.»

وی تاکید کرد: «همه پیش‌بینی‌ها به اتفاقات پیش رو بستگی دارد. اما با توجه به اطلاعات فعلی و لحاظ کردن موضوع انتخابات، می‌توان منطقه ۶۰ هزار تومان را به‌عنوان محدوده بعدی حرکت دلار در سال آینده در نظر گرفت.»