توضیحات رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت درباره افزایش قیمت دلار به دلیل کسری بودجه

سپهر خلجی، رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در حاشیه جلسه هیات، با بیان این‌که «دولت لایحه بودجه را بر اساس توانمندی کشور داده است»، اگر بیشتر از این به بودجه باری اضافه شود، طبیعی است که بدهکاری ایجاد می شود.

خلجی ادامه داد: بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد تومان اضافه بار به بودجه افزوده شده که اکنون مذاکره در حال انجام است و امیدواریم طوری تدبیر شود که هم شاکله بودجه عوض نشود و هم کسری بودجه ایجاد نشود، زیرا کسری بودجه موجب تورم خواهد شد و آثار آن در سال بعد گریبان مردم را خواهد گرفت.

 رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: دولت می‌گوید باید منابع وجود داشته باشد تا هزینه کند اما اگر منابع نباشد، نمی‌توان هزینه کرد و کسری ایجاد می‌شود.باید همه دستگاه‌های متوجه اهمیت کسری بودجه شوند. یکی از افتخارات دولت این بوده است که در دو سال گذشته، بودجه با کسری مواجه نشده است.

خلجی درباره این‌که گفته می‌شود امسال کسری بودجه داریم، گفت: امسال هنوز به پایان نرسیده است و در آخر سال گزارش را رئیس سازمان برنامه و بودجه می‌دهد. گزارش آن را اعلام می کنیم.

 رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت همچنین در پاسخ به برخی ادعاها مبنی بر افزایش نرخ ارز با هدف رفع کسری بودجه گفت: این کار منطقی نیست و هیچ‌ دولتی این کار را نمی‌کند. افزایش قیمت‌ها هزار عارضه دیگر ایجاد می‌کند. همه تلاش دولت هم بر کاهش قیمت‌هاست. توضیحات فنی را رئیس بانک مرکزی داده است و هیچ بنایی برای این کار وجود ندارد.

توضیحات رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت درباره افزایش قیمت دلار به دلیل کسری بودجه