کوروش کمپانی؛ صفر تا صد کلاهبرداری میلیاردی از مردم با تبلیغ سلبریتی‌ها

کوروش کمپانی  با فروش آیفون های ۲۰ میلیون تومانی به سرعت در بازار فروش موبایل شناخته شد و به واسطه تبلیغات گسترده ای که در شبکه های مجازی و همچنین در سطح شهر داشت، بین مردم اعتماد و شهرت جلب کرد. تبلیغات این شرکت به گونه ای بود که بسیاری از سلبریتی های معروف نیز به این حلقه پیوستند و به همین واسطه اعتماد خریداران را بیش از پیش تقویت کرد اما در یک ماه اخیر اول در ۸ بهمن خبر پلمپ شدن این شرکت معروف به گوش رسید و به دنبال آن استوری های مدیرعامل کمپانی در جوابیه اتحادیه دست به دست در رسانه ها چرخید و در آخر اعلام شد امیرحسین شریفیان در تاریخ ۲۶ بهمن ماه از کشور متواری شده است!

کوروش کمپانی چه بود؟

کوروش کمپانی به شرکت فروش موبایل بسیار ارزان تر از بازار معروف است و اوایل دی‌ماه، شرکت کوروش کمپانی درباره اخباری که پیرامون روش فروش آیفون در آن منتشر شده بود، بیانیه‌ای منتشر کرد و در آن «باافتخار» اعلام نمود که حتی «یک شاکی خصوصی» هم ندارد. این شرکت با مدیریت امیرحسین شریفیان، با تبلیغات گسترده توسط اینستاگرام و تلگرام و حتی رپورتاژ در بعضی از سایتهای خبری و استفاده از افراد مشهور مثل بازیگران، فوتبالیست ها … سعی بر اعتماد سازی کرد . جالب است بدانید که در شرایط خرید کوروش کمپانی ذکر شده است که «پس از ثبت سفارش امکان عودت وجه و لغو سفارش وجود ندارد.»

در ماه‌های اخیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مکاتبه‌ای با اتحادیه صوت و تصویر و دستگاه‌های مخابراتی، ضمن ابلاغ دستور ستاد مذکور به تمامی فروشندگان این کالاها، هشدارهای لازم را درمورد ادامه فعالیت این شرکت‌ها نیز داده بود.

بیوگرافی امیر حسین شریفیان مالک کوروش کمپانی

امیرحسین شریفیان متولد ۲۱ آذر ۱۳۷۵ در اردبیل شهر خلخال به دنیا آمده است. نام پدر امیرحسین شریفیان فردین است.

سلبریتی هایی که کوروش کمپانی را تبلیغ کردند

سلبریتی های زیادی کوروش کمپانی را در فضای مجازی تبلیغ کردند در ادامه نگاهی به این تبلیغ ها داریم.

کوروش کمپانی؛ صفر تا صد کلاهبرداری میلیاردی از مردم

 

گروه مالباختگان کوروش کمپانی

بعد از خبر متواری شدن امیرحسین شریفیان مالک کوروش کمپانی موجی از نگرانی ها میان مردم شکل گرفت و گروهی به اسم مالباختگان کوروش کمپانی در تلگرام تشکیل شد.

وعده پلیس: به اتهامات سلبریتی‌ رسیدگی خواهد شد

سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با اشاره  به اینکه متاسفانه در جریان فعالیت این شرکت برخی افراد سرشناس و شناخته شده اقدام به تبلیغ برای این شرکت کرده اند که به اتهامات آنان هم رسیدگی خواهد شد، گفت: افرادی که اقدام به ثبت نام گوشی از این شرکت کرده اند با به همراه داشتن مدارک و مستندات خود به منظور تشکیل پرونده و انجام اقدامات بعدی پلیس امنیت اقتصادی فراجا واقع در ابتدای مرزداران مراجعه کنند. راه اندازی پلیس امنیت اقتصاد دیجیتال به ما این امکان را می دهد که با رصدهای صورت گرفته مانع از فعالیت  مجرمان در این حوزه شویم.

واکنش جلال رشیدی کوچی به کلاهبرداری میلیاردی کوروش کمپانی

جلال رشیدی کوچی در واکنش به کلاهبرداری نجومی کوروش کمپانی گفت: مقصر اصلی کسانی هستند که واردات آیفون رو ممنوع کردند! این دولت‌ها هستند که با تصمیمات غلط وغیر کارشناسى ایجاد فرصت برای فساد‌های این چنینی می کنند.

چگونه فریب «کوروش کمپانی‌ها» را نخوریم؟

اخبار مربوط به بسته‌شدن یک کسب‌وکار معروف بار دیگر «بازی پانزی» را به واژه‌ای پرتکرار تبدیل کرده است. «کوروش کمپانی» که با تبلیغ شخصیت‌های شناخته شده به سرعت جایش را میان مشتریان پیدا کرد و وعده تحویل تلفن همراه زیر قیمت بازار به مخاطبانش می‌داد، اکنون پلمپ شده و مدیرانش متواری هستند. به گفته برخی مالباختگان، گردانندگان کوروش کمپانی دفتر آن را خالی کرده و حتی تابلوی آن را نیز کنده‌اند.

بازی پانزی یک نوع کلاهبرداری از طریق سرمایه گذاری است که نرخ بازدهی بالایی را به سرمایه‌گذاران نوید داده و مدعی ریسک پایینی است. در مقابله با طرح‌های پانزی چهار نکته کلیدی وجود دارد. نخست آن که به مقررات روشنی برای پیگرد قانونی این طرح‌ها نیاز است.دومین نکته کلیدی در مقابله با بازی‌های پانزی، استقلال نهادهای تنظیم‌گر و برخورداری از اقتدار کافی است.سومین نکته در مقابله با بازی پانزی، اختیارات گسترده ناظران مالی برای همکاری و تبادل اطلاعات با سایر تنظیم‌کنندگان مالی است.چهارمین و آخرین نکته مهم در مقابله با بازی‌ پانزی، برخورداری از منابع انسانی کافی برای رسیدگی به این طرح‌‎ها است. تخصص و رسیدگی سریع توسط دادگاه‌ها هم در راستای برخورداری از منابع انسانی مجرب است.

کوروش کمپانی؛ صفر تا صد کلاهبرداری میلیاردی از مردم

آمار عجیب خرید از کوروش کمپانی

جالبه بدونین یک نفر ۹۳ تا آیفون از کوروش کمپانی سفارش داده بوده!

کوروش کمپانی چقدر سود کرد؟

اگر برای شما هم این سوال پیش آمده است که ‎کوروش کمپانی طی ۱۰ ماه چقدر سرمایه از مردم جذب کرد؟  پاسخ یک عدد ١٣ رقمی هست! یعنی ٢هزار میلیارد تومان!

کوروش کمپانی؛ صفر تا صد کلاهبرداری میلیاردی از مردم