پیش‌بینی بورس امروز 2 اسفند 1402 / رشد مصنوعی در اقتصاد دستوری

 روز سه‌شنبه شاخص کل بورس 739 واحد رشد کرد و به رقم 2 میلیون و 71 هزار و 514 واحد رسید. اما شاخص کل هم‌وزن 191 واحد پایین آمد و در رقم 727 هزار و 86 واحد ایستاد. شاخص کل فرابورس 38 واحد افت کرد و به رقم 24 هزار و 798 رسید. شاخص هم وزن فرابورس نیز کاهش 594 واحدی داشت و به سطح 136 هزار و 42 واحد رسید. 

در پایان معاملات ‌روز سه‌‌شنبه، 46 درصد بازار رشد قیمت داشتند و قیمت سهام 54 درصد از نمادهای بازار افت کرد.

بیشترین افزایش قیمت

روز سه‌شنبه در بورس شرکت قند اصفهان (قصفها)، شرکت فنرسازی زر (فزر) و شرکت لامیران (فلامی) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت سرمایه گذاری تدبیرگران (سدبیر)، شرکت مجتمع تولید گوشت مرغ ماهان (زماهان) و شرکت نشاسته و گلوکز آردینه (آردینه) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای وساخت (شرکت سرمایه گذاری ساختمان ایران)، چافست (شرکت افست) و ثشرق (شرکت سرمایه گذاری مسکن شرق) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت بهمن لیزینگ (ولبهمن)، شرکت تولید و صادرات ریشمک (ریشمک) و شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال غرب (ثغرب) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات سه‌شنبه، 52 نماد صف خرید داشتند و 49 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 24 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 364 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 24 درصدی به 142 میلیارد تومان رسید.

پیش‌بینی بورس امروز 2 اسفند 1402 / رشد مصنوعی در اقتصاد دستوری

پیش‌بینی بورس امروز

معامله‌گران در شرایطی به استقبال معاملات آخرین روز هفته می‌روند که دیروز شاخص اندکی بالا آمد اما اکثر نمادهای بازار قرمزپوش بودند.

شاخص کل بورس تهران با پیشرانی نمادهای کگل، ونیکی و دعبید 739 واحد معادل  0.04 درصد رشد کرد و شاخص هم وزن با نرخ 0.03 درصد به مقدار 191 واحد ریزش کرد.

دیروز برای دوازدهمین روز پول حقیقی از بورس خارج شد که رقم آن 360 میلیارد تومان بود که نسبت به روز دوشنبه رشد 3 برابری داشت. نمادهای خودرو، وبملت، خساپا، شستا، ثفارس، فکمند، اخابر، ونیکی، ذوب و خگستر بیشترین خروج سرمایه بازار را داشتند. 

دیروز ارزش معاملات خرد سهام 8 درصد افت کرد و برای چهارمین روز در محدوده 3 همتی بود. بدین ترتیب شاخص نوسان کوتاهی داشت اما افت معاملات و رشد خروج سرمایه از بازار دو سیگنال منفی برای معاملات امروز است. برخی از ناظران سبزپوش شدن شاخص در روزی که اغلب نمادهای بازار ریزش کردند را دستوری تلقی کردند. این گروه معتقدند در روزهای ابتدایی اسفندماه دولت مایل است که بازار رشد کند و به بازار سیگنال مثبت خواهد داد.