پیش‌بینی بورس امروز 13 اسفند 1402 / رکوردهای جدید در بازار سهام

  بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز یکشنبه می‌روند که روز شنبه شاخص‌های‌ بازار سهام صعود کردند. برای پیش بینی بورس امروز –یکشنبه 13 اسفند- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. روز شنبه شاخص کل 31 هزار و 964 واحد صعود کرد و شاخص کل هم‌وزن 10 هزار و 676 واحد رشد کرد. همچنین شاخص کل فرابورس  328 واحد بالا آمد و شاخص هم وزن فرابورس افزایش هزار و 923 واحدی داشت. 

بیشترین افزایش قیمت

روز یکشنبه در بورس شرکت بیمه پارسیان (پارسیان)، شرکت بهمن (خبهمن) و شرکت ایرکا پارت صنعت (خکار) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت سرمایه گذاری توسعه و عمران استان کرمان (کرمان)، شرکت مبین وان کیش (اوان) و شرکت صنعت روی زنگان (زنگان) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت 

در بورس نمادهای سصفها (شرکت سیمان اصفهان)، کگاز (شرکت شیشه و گاز) و سبهان (شرکت سیمان بهبهان) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت سرمایه گذاری تدبیرگران (سدبیر)، شرکت آلومتک (فالوم) و شرکت جنرال مکانیک (رنیک) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات شنبه، 112 نماد صف خرید داشتند و 41 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 188 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 400 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 39 درصدی به 128 میلیارد تومان رسید.

پیش‌بینی بورس امروز 13 اسفند 1402 / رکوردهای جدید در بازار سهام

پیش بینی بورس امروز 

روز شنبه بورس تهران از ابتدا روند صعودی پیدا کرد و تا پایان سبزپوش ماند و با رشد 1.56 درصدی تا سطح 2 میلیون و 86 هزار واحد بالا رفت. وضعیت نمادهای کوچک و متوسط بازار کم و بیش مشابه بزرگان بود و شاخص هم وزن با نرخ 1.49 درصد رشد کرد.

روز شنبه نمادهای فولاد، شپنا، شبندر، وغدیر و شتران بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و در مقابل نمادهای سصفها، سفار و افق بیشترین اثر منفی را بر شاخص داشتند. 

روز شنبه پس از 17 روز معاملاتی متوالی سرمایه حقیقی به بورس وارد شد که رقم آن 470 میلیارد تومان بود. این بالاترین رقم ورود سرمایه در سه ماه اخیر است.

نمادهای فولاد، خودرو، انرژی، وبملت، کترام، تاپیکو، شپنا، ذوب و شستا بیشترین ورود پول حقیقی را ثبت کردند. در سوی دیگر، نمادهای وپاسار، خگستر، فکمند، غشوکو و دی بیشترین ورود سرمایه حقیقی را ثبت کردند. 

همچنین دیروز ارزش معاملات خرد با رشد 99 درصدی به 6 هزار و 18 میلیارد تومان رسید که بیشترین رقم در 2 ماه اخیر است. 

بدین ترتیب بورس تکان خورد و به نظر می‌رسد مانند سال‌های گذشته شاهد رشد بازار در روزهای پایانی سال هستیم. رشد قابل توجه بازار سیگنال مثبتی برای بازار امروز است و به نظر می‌رسد معاملات با رشد شاخص‌ها آغاز شود.