فروش مصالح ایرانی با برند عمانی!

کامبیز یوسفی با بیان اینکه ساختار معماری ایرانی با مصالح نوین در صنعت ساختمان باید احیا شود، اظهارکرد: در صنعت ساختمان با استفاده از مصالح نوین می‌توان کیفیت ساخت‌وساز را بالا برد و همچنین طول عمر سازه را افزایش داد، از این رو پروژه‌های آینده پژوهی در صنعت ساختمان طرح شد.

وی ادامه داد: در پژوهش‌ها به مفهومی از مواد معدنی و خاک رسیدیم که و ترکیب آن با درصد خلوص مختلف از اکسید منیزیوم، سولفات منیزیوم و کلرید منیزیوم و با درصدها و فرمول‌های شیمیایی خاص خود به ورق‌های اکسید منیزیوم در دنیا معروف هستند و به دانش و توان تولید این ورق‌ها در ایران دست یافتیم.

مدیر کل سابق فدراسیون بین‌المللی صنعت ساختمان (FIABCI) در ایران با بیان اینکه چین و امریکا پیشتاز تولید این مصالح ساختمانی نوین در دنیا هستند، گفت: کارخانه ساخت این مصالح نوین را با مواد معدنی ایرانی در عمان راه‌اندازی کردیم و توانستیم بخشی از بازار را تصاحب کنیم و درحال‌حاضر محصولات نوین با مواد ایرانی اما با برند اماراتی و عمان در منطقه منا توزیع می‌کنیم.

یوسفی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه چرا این کارخانه با فناوری‌هاس نوین و با مواد معدنی ایرانی را در کشور ایران راه‌اندازی نکردید، اظهارکرد: دو دلیل مهم مانع از راه‌اندازی خط تولید مصالح جدید ساختمانی در ایران شد اول اینکه برای راه‌اندازی تولید مصالح ساختمانی نوین با موانع بزرگ و متعدد اداری مواجه بودیم به طوری که در امارات برای مجوزهای لازم تنها ۶ روز فرآیندها طی شد در حالی که در ایران بعد از ۶ ماه هیچ پاسخی به درخواست‌های مجوز داده نشد و در هر اداره و سازمانی بر سر راه تولیدکنندگان مانع تراشی می‌کردند در حالی که در امارات و عمان به دنبال تسهیل فرآیند برای راه‌اندازی هر چه سریع‌تر کارخانه‌های بودند و با معافیت‌های مالیاتی متعدد و بی‌شماری از تولیدکنندگان استقبال می‌کردند. دلیل دوم این بود که بازار مصرف ساختمان در ایران از لحاظ قیمتی پایدار نیست.

فروش مصالح ایرانی با برند عمانی!

یوسفی ادامه داد: درحال‌حاضر محصولاتی که را با مواد معدنی ایران و با دانش ایرانی تولید می‌کنیم را با برند عمان در بازار بین‌المللی به فروش می‌رسانیم.