پیش‌بینی بازار طلا و سکه و قیمت‌ها در روز‌های آینده

 نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر گفت: بازار هر روز در حال تغییر است و قیمت‌ها مداوم در حال افزایش هستند، با توجه به تعدد متغیر‌های تاثیرگذار، افزایش شدید عوامل موثر در بازار واقعا امکان پیش بینی بازار وجود ندارد.

وی در توضیح این مطلب افزود: پیش از این دو عامل قیمت دلار در ایران و نرخ جهانی طلا، برای رصد بازار مهم بودند، اما حالا عوامل بسیار پیچیده شده و همان طور که اقتصاد ایران به دلیل تحریم و تشدید تحریم قابل پیش‌بینی نیست، بازار نیز غیر قابل پیش بینی شده است.

محمد کشتی آرای جنگ خاورمیانه، انتخابات امریکا، وضعیت جنگ اوکراین و ... را از جمله عوامل موثر بر بازار در کنار نرخ برابری ریال و دلار و همچنین نرخ جهانی طلا دانست و گفت: امروز قیمت طلا در بازار‌های جهانی دستخوش افزایشی در محدوده دو تا سه دلار در هر اونس شد، اما در عین حال با افزایش قیمت دلار در بازار‌های داخلی روبرو بودیم که این اتفاق در کنار چشم‌انداز افزایشی همگی زمینه را برای رشد بهای سکه و طلا مهیا کردند.

پیش‌بینی بازار طلا و سکه و قیمت‌ها در روز‌های آینده

نایب‌رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تاکید کرد: در این فضا نوع حراج سکه سبب شد تاثیر قیمتی حراج نیز بر بازار اندک باشد، نرخ حراج اعلام نمی‌شود، از این رو مکانیزم فروش به گونه‌ای است که بازار قیمت پایه در این حراج که بانک مرکزی برگزار می‌کند را تعیین می‌نماید، طبیعی است در این فضا هر کسی که قیمت بالاتر بدهد، برنده است و خرید می‌کند، حالا وقتی قیمت بالاتر برنده است، چطور باید توقع داشت فروش سکه از سوی بانک مرکزی به اسم حراج سبب کاهش قیمت شود؟