کسب درآمد از کیف پول ترون لینک

کسب درآمد از کیف پول ترون لینک چقدر ممکن است و چه ریسک‌هایی را در پی دارد؟ اصلاً از طریق کیف پول ترون لینک چند درصد یا چه مبلغی سود می‌توان به دست آورد؟ نحوه کسب درآمد از کیف پول ترون لینک به چه صورت است و کدام روش‌ها ریسک پایین‌تری دارند؟ در این مقاله، قصد داریم به همه این سوالات پاسخ داده و بهترین روش‌های کسب درآمد از ترون را آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

روش‌های کسب درآمد از کیف پول ترون لینک

روش‌های مختلفی برای کسب درآمد از کیف پول ترون لینک و در حالت کلی ارز ترون وجود دارد؛ اما نکته اصلی این‌جا است که کدام یک از این روش‌ها سود قابل توجیهی ارائه می‌دهند و در عین حال، ریسکی هم برای شما در پی نخواهند داشت.

عمده‌ترین روش‌های کسب درآمد از کیف پول ترون لینک عبارتند از:

  • استیکینگ (Staking) ترون
  • کسب سود از طریق وام‌دهی (Lending)
  • انجام معاملات مبتنی بر ترون (Trading)
  • مشارکت در استخرهای نقدینگی (Liquidity Pools)
  • مشارکت در پروژه‌ها و پلتفرم‌های دیگر...

اما ببینیم که هر یک از این روش‌ها، چگونه به کسب سود منتهی می‌شوند و چه ریسک‌هایی در پی دارند؟ اصلاً آیا توجیه اقتصادی برای وقت گذاشتن دارند یا خیر!

کسب درآمد از طریق استیکینگ ترون

یکی از بهترین و قابل اعتمادترین روش‌ها برای کسب درآمد از کیف پول ترون لینک، استیک کردن فریز کردن دارایی‌ها در کیف پول مورد نظر است. کیف پول ترون لینک جزو کیف پول‌های اصلی ارز ترون (TRX) به شمار می‌رود که توسط خودِ شبکه ترون ساخته و راه‌اندازی شده و توسط همین تیم نیز مدیریت می‌شود.

برای کسب درآمد از این روش، کافی است مقدار ارز ترون (TRX) خریداری کرده و سپس در کیف پول خود استیک یا فریز کنید و در ازای آن، از شبکه ترون دریافت کنید. توجه داشته باشید که در طول مدت زمان فریز یا استیک کردن، قادر به برداشت دارایی مورد نظر یا ترید کردن آن نخواهید بود.

به نوعی شما این دارایی را در اختیار شبکه ترون قرار داده و باعث ارتقای سطح امنیت و ثبات آن شده‌اید و شبکه نیز در ازای این کار، به شما سود پرداخت خواهد کرد.

کسب سود از طریق وام‌دهی (Lending)

روش دوم کسب سود از ترون نیز بی‌شباهت به روش نخست نیست. با این تفاوت که در این‌جا، خودتان اقدام به فریز کردن دارایی‌های ترون(TRX) خود در کیف پول ترون نمی‌کنید و آن‌ها را در اختیار یک پلتفرم دیگر – غیر از کیف پول ترون لینک – قرار می‌دهید تا این‌کار را انجام دهند و بخشی از سود کار را به شما اختصاص دهند.

دو نکته در مورد این روش وجود دارد:

  • اول این‌که شما می‌توانید هر زمان که خواستید دارایی خود را بردارید
  • در ثانی شما باید در انتخاب پلتفرم مورد نظر دقت کنید چرا که بسیاری از این وب‌سایت‌ها کلاهبرداری هستند!

انجام معاملات مبتنی بر ترون (Trading)

این روش، یکی از متداول‌ترین روش‌های کسب درآمد از طریق ترون است. کافی است زمانی که قیمت ترون پایین است آن را خریداری کرده و در قیمت‌های بالاتر به فروش برسانید. در عین حال، اگر به بازارهای مالی و معاملات اهرمی تسلط داشته باشید، از طریق معاملات اهرمی و آتی نیز می‌توانید ترون(TRX) را ترید کرده و سود به دست آورید.

باز هم چند نکته در مورد این روش وجود دارند:

  • برای ترید کردن شما باید دانش و مهارت لازم را داشته باشید
  • باید به تحلیل‌های تکنیکال و فاندامنتال مسلط باشید
  • باید استراتژی‌های مدیریت ریسک و سرمایه را بدانید
  • و متوجه باشید که ترید کردن همیشه دو سر دارد: برد و باخت!!

مشارکت در استخرهای نقدینگی (Liquidity Pools)

صرافی‌های غیر متمرکز (Decentralized Exchanges) که اصطلاحاً DEX نیز نامیده می‌شوند، بر اساس استخرهای نقدینگی (Liquidity Pools) کار می‌کنند.

برای درک بهتر مفهوم این استخرها، تصور کنید هر یک از کاربران صرافی مقدار مشخصی از دارایی‌های خود را در داخل این استخرها قرار می‌دهند تا مبادلات رمز ارزی با استفاده از دارایی‌های داخل استخر انجام شوند. صرافی نیز در ازای این مشارکت، مبلغی از سود معاملات را به کاربران یا در واقع تامین کنندگان نقدینگی استخرها اختصاص می‌دهد.

مشارکت در پروژه‌ها و پلتفرم‌های دیگر...

و اما آخرین روش برای کسب درآمد از ترون هم استفاده از پلتفرم‌ها و پروژه‌های مختلفی است که در قالب:

  • تولید و به اشتراک‌گذاری محتوا
  • گیمینگ و بازی کردن
  • انجام برخی تسک‌ها
  • و مواردی از این دست...

فعالیت دارند. مثلاً شما یک‌سری تسک‌ها را در وب‌سایت مورد نظر تکمیل می‌کنید و در ازای آن ترون دریافت می‌کنید. یا بازی می‌کنید و در صورت برنده شدن، ترون کسب می‌کنید.

اما مهم‌ترین نکته در مورد این قبیل وب‌سایت‌ها و پلتفرم‌ها که عمدتاً هم تحت عنوان «استخراج رایگان ترون»! فعالیت دارند این است که ترون ارز قابل استخراجی نیست (چون اصلاً از مکانیسم اجماع گواه اثبات کار (Proof of Work) استفاده نمی‌کند) و هر آن ممکن است در تله کلاهبرداری و شیادی بیفتید.

آموزش استیکینگ در کیف پول ترون لینک

اولین و بهترین روشی که برای کسب درآمد از کیف پول ترون لینک معرفی کردیم، فریز کردن دارایی‌ها در کیف پول یا استیکینگ بود. مراحلی که لازم است برای استیکینگ طی کنید عبارتند از:

  • گام اول – خرید ترون
  • گام دوم – انتقال ارز به کیف پول ترون لینک
  • گام سوم – استیکینگ ارز در کیف پول ترون لینک

در ادامه، این سه مرحله را به‌صورت گام‌به‌گام و تصویری با هم مرور خواهیم کرد.

گام اول – خرید ترون

قبل از هر چیز، برای این‌که بتوانید از طریق استیکینگ به کسب سود برسید باید ترون(TRX) خریداری کنید. با خرید ترون (https://hamtapay.net/market/trx/) به‌صورت ریالی و تومانی ارز مورد نظر به کیف پول اختصاصی شما در صرافی انتقال پیدا می‌کند و شما می‌توانید آن را طی مراحلی که در بخش بعد توضیح می‌دهیم، به کیف پول ترون لینک خود انتقال دهید.

گام دوم – انتقال ارز به کیف پول ترون لینک (راه‌اندازی و ...)

02

برای دسترسی به کیف پول ترون لینک دانلود و نصب آن، می‌توانید از طریق وب‌سایت پروژه به نشانی www.tronlink.org اقدام کنید.

برای دانلود اپلیکیشن موبایلی کیف پول ترون لینک، هم می‌توانید کد کیو آر (QR Code) قرار گرفته در تصویر را اسکن کنید و هم از طریق لینک‌های موجود اقدام کنید.

پس از دانلود و نصب برنامه، کافی است روی گزینه Create Wallet کلیک کرده و سپس مراحل نصب را طی کنید. به صورتی که در تصویر زیر نیز قابل مشاهده است، کافی است یک عنوان برای کیف پول خود انتخاب کرده و سپس یک رمز عبور انتخاب کنید:

رمزی که انتخاب می‌کنید باید:

  • حداقل از 8 کاراکتر تشکیل شده باشد
  • از اعداد در آن استفاده شده باشد
  • شامل حروف بزرگ انگلیسی باشد
  • شامل حروف کوچک انگلیسی باشد

پس از انتخاب و تایید کلمه عبور، کیف پول ترون لینک برای شما ایجاد می‌شود. اکنون کافی است روی دکمه Receive کلیک کنید تا مطابق تصویر زیر، آدرس عمومی کیف پول برای شما ایجاد شود. با استفاده از این آدرس قادر خواهید بود ترونیکس‌های خریداری شده در بخش قبل را به کیف پول ترون لینک خود انتقال دهید.

گام سوم – استیکینگ ارز در کیف پول ترون لینک

03

در نهایت، برای استیکینگ و کسب درآمد از کیف پول ترون لینک نیز کافی است ترونیکس‌های انتقال داده شده به کیف پول را استیک کنید. برای این منظور، ابتدا باید کیف پول را فعال یا Activate کنید و سپس با کلیک روی دکمه Stake فرایند فریز کردن یا استیکینگ را آغاز کنید.

محاسبه سود مرکب کسب درآمد از کیف پول ترون لینک

 در حالت کلی سود استیک ترون در کیف پول می‌تواند متفاوت باشد؛ اما به طور میانگین، میزان کسب درآمد از کیف پول ترون لینک از طریق استیکینگ چیزی در حدود 3 الی 4 درصد به صورت سالیانه است. البته ناگفته نماند که این مقدار نیز می‌تواند افزایش پیدا کند و در نهایت به چیزی در حدود 7 درصد در سال برسد.

البته که اگر سود به دست آمده از فرایند استیکینگ را برداشت نکرده باشید، باز هم شاهد افزایش این قمدار به دلیل اضافه شدن سود مرکب به آن خواهید بود. برای محاسبه سود مرکب کسب درآمد از کیف پول ترون لینک می‌توانید از جدول زیر استفاده کنید (میزان سرمایه اولیه 100 ترون در نظر گرفته شده است):

 

گام

 

سرمایه

 

سود گام

 

سود از ابتدا

 

1

 

107.00

 

7.00

 

7.00

 

2

 

114.49

 

7.49

 

14.49

 

3

 

122.50

 

8.01

 

22.50

 

4

 

131.08

 

8.58

 

31.08

 

5

 

140.26

 

9.18

 

40.26

 

دلیل این‌که به مبحث محاسبه سود مرکب کسب درآمد از کیف پول ترون لینک در این بخش از مقاله پرداخته‌ایم این است که شاید به نظر بسیاری از تریدرها و سرمایه‌گذاران، سود 7 درصد سالانه‌ای که برای استیکینگ ترون در نظر گرفته شده است، رقم ناچیزی باشد.

این در حالی است که بسیاری از پلتفرم‌ها و وب‌سایت‌ها، وعده‌های بسیار بالاتری در ازای ترون‌های شما می‌دهند - مثلاً سالانه 100 درصد! - که خوب اغلب‌شان هم کلاهبرداری از آب درمی‌آیند.

واقعیت این است که سود استیکینگ ترون در کیف پول، اگرچه ممکن است پایین باشد، ولی مداوم و کاملاً قابل اعتماد است. به علاوه، شما می‌توانید از طریق سود مرکب این درآمد را هم ارتقا دهید و در عین حال، نگران امنیت دارایی‌های خود نیز نباشید.

جمع‌بندی

روش‌های مختلفی برای کسب درآمد از کیف پول ترون لینک و در حالت کلی ارز ترون وجود دارد؛ اما نکته اصلی این‌جا است که کدام یک از این روش‌ها سود قابل توجیهی ارائه می‌دهند و در عین حال، ریسکی هم برای شما در پی نخواهند داشت.

عمده‌ترین روش‌های کسب درآمد از کیف پول ترون لینک عبارتند از:

  • استیکینگ (Staking) ترون
  • کسب سود از طریق وام‌دهی (Lending)
  • انجام معاملات مبتنی بر ترون (Trading)
  • مشارکت در استخرهای نقدینگی (Liquidity Pools)
  • مشارکت در پروژه‌ها و پلتفرم‌های دیگر...

بهترین و قابل اعتمادترین روش برای کسب درآمد از ترون، همان روش اول یا استیکینگ این ارز در کیف پول ترون لینک است. مراحل این روش، در متن مقاله به‌صورت گام‌به‌گام و تصویری توضیح داده شده است. ضمن آن که شما می‌توانید نحوه محاسبه سود مرکب از استیکینگ ترون در کیف پول ترون لینک را نیز مطالعه کنید.

سوالات متداول

  1.  روش‌های کسب درآمد از کیف پول ترون لینک و در حالت کلی ارز ترون کدام‌اند؟

متداول‌ترین روش‌ها برای کسب درآمد از کیف پول ترون لینک و در حالت کلی ارز ترون عبارتند از:

  • استیکینگ (Staking) ترون
  • کسب سود از طریق وام‌دهی (Lending)
  • انجام معاملات مبتنی بر ترون (Trading)
  • مشارکت در استخرهای نقدینگی (Liquidity Pools)
  • مشارکت در پروژه‌ها و پلتفرم‌های دیگر...

که استیکینگ ترون بهترین و قابل اعتمادترین روش پیشنهادی است.

  1.  نحوه استیک کردن ترون در کیف پول چگونه است؟

مراحلی که برای استیک کردن ترون در کیف پول سپری می‌شوند به شرح زیر هستند:

  • گام اول – خرید ترون
  • گام دوم – انتقال ارز به کیف پول ترون لینک
  • گام سوم – استیکینگ ارز در کیف پول ترون لینک

هر سه مرحله به‌صورت گام‌به‌گام و تصویری در متن مقاله آموزش داده شده‌اند.

  1.  میزان کسب درآمد از کیف پول ترون لینک چقدر است؟

به طور میانگین، میزان کسب درآمد از کیف پول ترون لینک از طریق استیکینگ چیزی در حدود 3 الی 4 درصد به صورت سالیانه است که این مقدار نیز می‌تواند افزایش پیدا کند و در نهایت به چیزی در حدود 7 درصد در سال برسد. با تداوم استیکینگ، سود مرکب شما افزایش یافته و بالاتر هم خواهد رفت.