صرافی‌ها اجازه خرید و فروش دلار را ندارند

البته در این اطلاعیه بانک مرکزی تاکید کرده خریداران می‌توانند وجه دلار را 6 ماه بعد از ثبت دریافت کنند. یکی دیگر از مواردی که در این عرضه پیش‌بینی شده امکان فروش دلار در سامانه است و وجه آن در ساعات اداری امکان انتقال به حساب دارنده ارز را دارد.

همچنین بانک مرکزی اعلام کرده بعد از تعطیلات نوروز افراد می‌توانند 4 ارز مسافرتی دیگر را نیز دریافت کنند. این ارزها شامل لیر ترکیه، درهم امارات، رینگیت مالزی و همچنین دینار عراق است.

به تازگی بانک مرکزی تمامی معاملات ارزی که خارج از سامانه تبادل ارز و طلا  انجام می شود را ممنوع و غیرقانونی اعلام کرده و افرادی که این معاملات را انجام می دهند مشمول پیگرد قانونی خواهند بود.

در حال حاضر صرافی ها تنها می‌توانند یوآن چین و روبل روسیه را خرید و فروش کنند و اجازه معامله دلار و یورو در کشور را ندارند.

صرافی‌ها اجازه خرید و فروش دلار را ندارند

چندی پیش بانک مرکزی مبلغ ارز مسافرتی را از 500 یورو به 1000 یورو افزایش داد و همین مساله منجر به هجوم مردم به فرودگاه امام برای دریافت ارز مسافرتی شد و حتی گفته می‌شد که عده‌ای به محض اینکه ارز خود را دریافت کردند بلیت پرواز را کنسل کردند. باز این رو به دلیل تفاوت نرخ ارز مسافرتی و ارز بازار آزاد عده‌ای از دریافت آن سود بردند، البته بانک مرکزی اعلام کرد که این موضوع را پیگیری می‌کند و لیست افرادی که ارز مسافرتی دریافت کردند و پرواز خود را کسل کرده اند شناسایی خواهد کرد.