به گزارش افکارنیوز، فارس به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز ، آرنود مونته بورگ وزیر صنایع فرانسه تاکید کرد تا زمانی که از شرکت پژو امتیازی نگیریم دولت پاریس هیچ کمک مالی را در اختیار این شرکت قرار نخواهد داد .

بر اساس این گزارش دولت جدید فرانسه با نخستین آزمون جدی خود برای حل و فصل بحران صنعت خودرو سازی روبرو شده است. وزیر صنایع فرانسه ضمن انتقاد شدید از تصمیم شرکت پژو برای تعطیلی کارخانه خودرو سازی در نزدیکی پاریس تصریح کرد، من به سهامداران شرکت پژو قول می دهم تا هر چه سریعتر مشکلات این شرکت را برطرف کنیم.

دولت فرانسه قصد دارد تا ۲۵ جولای طرح جامع خود را برای حمایت از صنایع خودرو سازی این کشور اعلام کند. بر این اساس، دولت فرانسه از تولید خودروهای سبز که ضرر و زیان کمتری برای محیط زیست داشته باشند حمایت خواهد کرد.

نیکولای سارکوزی رییس جمهور پیشین فرانسه طرح جایگزینی خودروهای قدیمی را در دسامبر ۲۰۰۸ میلادی اجرا کرد که این طرح بیش از یک میلیارد یورو برای دولت پاریس هزینه در بر داشته است. وزیر صنایع فرانسه تاکید کرد تا زمانی که نتوانیم امتیازی از شرکت پژو سیتروئن بگیریم هیچ گونه کمک مالی از منابع دولتی در اختیار این شرکت قرار نخواهد گرفت.

شرکت خودرو سازی پژو سیتروئن فرانسه که پیش از این از تحریم ایران خبر داده بود، قصد دارد با تعطیلی یک کارخانه در فرانسه بیش از هشت هزار کارگر خود را اخراج کند. شرکت پژو اعلام کرد در شش ماه نخست ۲۰۱۲ میلادی با زیان و ضرر ۷۰۰ میلیون یورویی روبرو شده است. پیش بینی می شود این شرکت بزرگ خودرو سازی فرانسه تا سال ۲۰۱۴ میلادی با زیان و ضرر روبرو شود.

رییس جمهور فرانسه تاکید کرد طرح ارائه شده از سوی شرکت خودرو سازی پژو برای اخراج ۸ هزار کارمند، یک شوک بزرگ برای کارگران و خانواده های آنها و اتحادیه های کارگری است و قابل قبول نخواهد بود.

فرانسیس اولاند تصریح کرد طرح شرکت پژو برای اخراج ۸ هزار کارمند خود در فرانسه به هیچ وجه قابل قبول نیست و باید مذاکرات مجددی در این خصوص انجام شود.

وی افزود دولت فرانسه به زودی طرح جامعی را برای نجات صنعت خودرو سازی این کشور و تشویق مردم فرانسه برای خریداری خودروهای داخلی ارائه خواهد کرد.

فیلیپه وارین رییس شرکت پژو سیتروئن در این باره تاکید کرد ، بحران مالی و بدهی منطقه یورو تاثیر منفی زیادی بر فعالیتهای شرکت پژو داشته است و ما مجبوریم برای کاهش هزینه های جاری تعدادی از کارمندان خود را اخراج کنیم .ارزش سهام پژو از ابتدای امسال تا کنون ۳۲ درصد کاهش داشته است و موجب کاهش ارزش ۱.۲ میلیارد یورویی سهام این شرکت شده است . جنرال موتورز در ماه مارس امسال ۷ درصد سهام این شرکت را خریداری کرده است .