به گزارش افکارنیوز، فارس به نقل از پایگاه اینترنتی بلومبرگ ، افت فصلی تقاضای جهانی انرژی و ادامه نگرانیها نسبت به وضعیت اقتصادی جهان تاثیر زیادی بر افت ۰.۸ درصدی قیمت نفت در روز جمعه داشته است .

کارشناسان انرژی نیز پیش بینی کردند قیمت جهانی نفت طی هفته آینده با کاهش روبرو خواهد شد. بر اساس این گزارش کاهش غیر منتظره فروش مسکن در بازار آمریکا طی ماه ژوئن نیز موجب افزایش نگرانیها نسبت به وضعیت اقتصادی این کشور شده است.

موسسه تحقیقاتی اویل موومنتز نیز در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد میزان صادرات نفت اوپک طی ماه جاری با کاهش روبرو خواهد شد که علت اصلی آن افت تقاضای فصلی انرژی است. بر این اساس قیمت هر بشکه نفت سبک آمریکا در بازار نیویورک برای تحویل در ماه اوت با ۱.۴۱ دلار کاهش به کمتر از ۹۱.۲۵ دلار رسیده است. قیمت نفت روز گذشته با ۳.۱ درصد افزایش به بیش از ۹۲.۶۶ دلار رسید که این بالاترین رقم از ۱۶ می به شمار می رود. قیمت نفت طی هفته گذشته بیش از ۵.۹ درصد افزایش یافت. قیمت نفت از ابتدای امسال تا کنون ۶.۷ درصد کاهش داشته است.

در بازار لندن نیز هر بشکه نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه سپتامبر نیز با ۱.۶ دلار کاهش به کمتر از ۱۰۷.۲۴ دلار رسیده است . کاهش ۵.۴ درصدی فروش مسکن در بازار آمریکا طی ماه ژوئن با کاهش روبرو شده است . موسسه اویل موومنتز نیز اعلام کرد میزان صادرات نفت اوپک در چهار هفته منتهی به ۴ اوت با ۰.۹ درصد کاهش به کمتر از ۲۳.۷۸ میلیون بشکه در روز خواهد رسید .