به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، قیمت جهانی نفت برای چهارمین روز متوالی تحت تاثیر تحریم ها علیه ایران و امیدواری در مورد اعمال سیاستهای محرک از سوی فدرال رزرو آمریکا افزایش یافت.

به گزارش رویترز، ناآرامی‌ها در سوریه و تنش غرب با ایران همچنان بی‌ثباتی در بازارهای نفتی را شدت می‌بخشد. در پایان معامله هفته گذشته بازارهای جهانی قیمت نفت برنت دریای شمال با افزایش یک دلار و ۵۸۲۱ سنتی بشکه‌ای ۱۰۷.۹۲ دلار معامله شد. نفت خام آمریکا نیز ۷۴ سنت افزایش یافت و به ۹۰.۱۳ دلار در هر بشکه رسید. قیمت نفت از زمان عملی شدن تحریم نفتی غرب علیه ایران طی ۲۸ روز گذشته حدود ۱۹ دلار در هر بشکه افزایش داشته است.

بر اساس این گزارش، پس از اعلام اطلاعات رشد اقتصادی آمریکا که کندی رشد برای دومین ۳ ماهه را نشان داد، احتمال اعمال سیاست‌های محرک از سوی فدرال رزرو افزایش یافته است.

کارستن فریتچ تحلیلگر کامزبانک در فرانکفورت گفت: بازارهای مالی با شروعی مرکب از افزایش آرام میل به خطر به همراه نگرانی در مورد فاجعه قریب‌الوقوع ناحیه یورو و چشم‌اندازهایی برای افزایش سیاست‌های محرک روبرو هستند.

رشد اقتصادی آمریکا همانند انتظار در ۳ ماهه دوم کند و برابر با ۱.۵ درصد بود و راه را برای فدرال رزرو به منظور اتخاذ سیاستهای محرک اضافی مورد نیاز باز گذاشت.