قیمت مسکن مهر افزایش یافت

به گزارش افکارنیوز، ابوالفضل صومعلو - معاون مسكن و ساختمان وزير راه و شهرسازي- در گفتوگو با ايسنا، از افزايش قيمت هر متر خانههاي مسكن مهر تا ۳۳۰هزار تومان خبر داد و اظهار كرد: بزرگترين حسن مسكن مهر قيمت مقطوع در نظام فني كشور است، در ابتداي اين طرح طي تفاهمنامههاي سه جانبه قرار شد اين خانهها با قيمت هر متر مربع ۳۰۰ هزار تومان ساخته شود.

صومعلو ادامه داد: ‌ البته براساس قراردادهای جدید در سال ۹۱ وزیر راه و شهرسازی مجوز ساخت مسکن‌های مهر را با قیمت هر متر ۳۲۰ تا ۳۳۰ هزار تومان را صادر کرده است.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی وجود ۴۰۰هزار واحدی را که در مرحله بین فندانسیون و اسکلت‌سازی است را نگران‌کننده اعلام کرد و گفت: مشکل اصلی پیمانکاران در اجرای پروژه نیست بلکه تعاونی‌هایی که خوب عمل نکرده‌اند و از برنامه عقب هستند مشکل‌ساز بوده‌اند که ما تصمیم داریم نسبت به آن‌ها تصمیمات قاطعی را اتخاذ کنیم.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که اجرای طرح مالیات بر خانه‌های خالی به چه صورت قرار است قیمت‌ها در بازار مسکن را تعدیل کند؟ بیان کرد: ما معتقد هستیم در تهران خانه‌ها بسیار زیاد است و طبق آمار تراکم خانه‌ها در تهران ۱.۰۲ است.

صومعلو درباره رشد قيمتها در بازار اجارهبها خاطرنشان كرد: عليرغم برنامههاي دولت عدهاي با نهايت بيانصافي اجارهبها را بالا بردند. وقتي ما در جلسات مشترك خود با دادگستري، وزارت صنايع و كارگروه تعزيرات رقم تعزيرات را ۱۳ تا ۱۵ درصد اعلام كرديم، حتي مورد اعتراض واقع شديم كه اين رقم بايد ۱۰ درصد اعلام ميشد ولي ما معتقد هستيم اجارهبها، بازار بسيار پيچيدهاي دارد و متاثر از متغيرهاي كلان اقتصادي است. از اين رو سعي كرديم اين عدد را به واقعيت نزديك كرده تا نه مستاجر و نه مالك اذيت شوند.