به گزارش افکارنیوز به نقل از ايسنا، در يك ماه اخير سازمان توسعه تجارت تمام كالاهاي وارداتي را در ۱۰ گروه اولويتبندي كرد. در ابتدا قرار بود كه ارز مرجع به كالاهاي گروههاي يك تا پنج اختصاص يابد، ولي بعد اعلام شد كه تنها گروههاي يك و دو از ارز مرجع دولتي برخوردار شده و بقيه كالاها بايد با استفاده از ارز حاصل از صادرات و ارز آزاد، وارد شوند.

در این میان در شرایطی واردات قطعات تولید خودروهای دوگانه‌سوز در هیچ یک از اولویت‌های ده‌گانه وجود ندارد که روز گذشته خبری نیز از ممنوعیت ثبت سفارش واردات اولویت‌های گروه ۹ و ۱۰ منتشر شد، بنابراین می‌‌توان نتیجه گرفت که در حال حاضر امکان ثبت سفارش و واردات قطعات خودروهای دوگانه‌سوز وجود ندارد.

در این شرایط پیش‌بینی می‌شود که به زودی و با اتمام موجودی قطعات شرکتهای تولیدکننده، تولید خودروهای دوگانه‌سوز به طور کامل متوقف شود. البته تولید انواع خودروهای سواری دوگانه‌سوز در سه ماه نخست امسال بیش از ۴۶ درصد کاهش یافته بود که کاهش تقاضا از سوی مصرف‌کنندگان، افزایش قیمت گاز سی. ان. جی و حوادثانفجار مربوط به مخزن‌های غیراستاندارد برخی خودروهای تبدیلی کارگاهی از جمله دلایل کاهش تولید این دسته از خودروها عنوان شده بود.

اين وضعيت در حالي است كه در يك دهه اخير سرمايهگذاريهاي كلاني براي ايجاد جايگاههاي سوخت گاز سي.ان.جي و آمادهسازي خطوط توليد خودروسازان براي توليد خودروهاي دوگانهسوز صورت گرفته است.