به گزارش افکارنیوز، ایرنا به نقل از كمیته سازندگان خودرو فرانسه حاكی است كه فروش خودروهای نو ساخت داخل در جریان ماه ژوئیه در مقایسه با ماه مشابه سال قبل ، حدود هفت درصد كاهش داشته است.

براین اساس، تنها در همین ماه، ۱۴۸هزار و۹۶۶ دستگاه خودرو نو در فرانسه شماره گذاری شده است.

در این میان پژو - سیتروئن فرانسه اخیرا اعلام کرد در نظر دارد کارخانه خود در شهر \ ' اولنه \ ' حومه پاریس را با سه هزار پرسنل تعطیل کند و در مجموع تا سال ۲۰۱۴ میلادی، هشت هزار نفر از کارکنان خود را تعدیل کند، در جریان ماه ژوئیه با ۹/۹ درصد کاهش فروش و گروه رنو دیگر کارخانه بزرگ خودروساز فرانسوی نیز در همین مدت با یک کاهش فروش ۲/۱۱ درصدی مواجه بوده است.

این در حالی است که از ابتدای سالجاری میلادی نیز فروش خودروهای ساخت فرانسه در داخل کشور شاهد افت روز افزون بوده و زمینه ساز نگرانی مسئولان و دست اندرکاران شده است.

بررسی ها نشان می دهد که فروش خودروهای نو ساخت داخل از اول سالجاری میلادی تاکنون ۵/۱۳درصد در بازار فرانسه کاهش داشته است.

خطربسته شدن و برکناری کارکنان صنایع خودرو سازی درشرایطی صنایع کشور را تهدید می کند که تاکنون تلاش دولت نیز برای مهار مشکلات تاثیرگذار نبوده است.

پژو - سیتروئن با این عنوان که شرکت از اول سالجاری میلادی با ضرر و زیان مواجه بوده و حدود هشتصد میلیون یورو ضرر متحمل شده است، تصمیم به اخراج بخشی از کارکنان خود برای سالیان آتی گرفته است.

این درحالی است که پژو – سیتروئن چندی پیش نیز برای فرار از بار سنگین مشکلات مالی جاری، هفت درصد از سهام خود را به جنرال موتور آمریکا واگذار کرد.

درحالی کارخانه ها و صنایع خودرو سازی فرانسه با مشکلات مالی دست به گریبان است که نجات آن به دستیابی به بازارهای مصرف جدید بزرگ در سطح جهان نیازمند است.

در همین حال نیز برخی از كارشناسان امر نیز تحریم های اعمالی غرب علیه ایران كه پژو - سیتروئن نیز مجبور شد آنرا اجرا كند، در بوجود آمدن شرایط ناگوار بویژه برای شركت های قطعه ساز این كارخانه بزرگ فرانسوی بی تاثیر نبوده است.